- -

Which type of instruction fosters chunk learning? Preliminary conclusions

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

Which type of instruction fosters chunk learning? Preliminary conclusions

Mostrar el registro completo del ítem

Pérez Serrano, M. (2018). Which type of instruction fosters chunk learning? Preliminary conclusions. Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas. 13:133-143. doi:10.4995/rlyla.2018.7886

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/107225

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Which type of instruction fosters chunk learning? Preliminary conclusions
Autor:
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Formulaic language learning has been shown to be problematic and slow in adult L2 learners. In this study, we test some of the recommendations of a lexical approach. We compare the results of the implementation of ...[+]
Palabras clave: Lexical chunks , Collocations , Formulaic language , Attention-drawing techniques , Exercises on collocations , Explicit learning , Spanish as a Second Language
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas. (issn: 1886-2438 ) (eissn: 1886-6298 )
DOI: 10.4995/rlyla.2018.7886
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: https://doi.org/10.4995/rlyla.2018.7886
Tipo: Artículo

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem