[EN] Nowadays, a professional vehicle error inspection requires a connection-device,
called “vehicle communication interface”. The market of the high-complex
products is expected to be displaced by different disruptive ...[+]
[EN] Nowadays, a professional vehicle error inspection requires a connection-device,
called “vehicle communication interface”. The market of the high-complex
products is expected to be displaced by different disruptive technologies, which
will enable remote vehicle communication. In order to maintain today’s powerful
market position, the company Bosch wants to counter the possible market
shift scenario with an innovative Business Model design. The work examines
the opportunity to rise above the current sector logic by uncovering specific
customer needs and solving future market problems. Based on the “St. Gallen
Business Model Navigator” process, the current business environment was analyzed,
innovative strategies have been created and the most promising concept
was elaborated for market launch. The results have effectively shown, that
strategic innovation is capable of revealing unexpected opportunities for matured
products in maturing markets.
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[ES] Se estima que el mercado de las interfaces de comunicación de vehículos se verá desplazado por diferentes tecnologías disruptivas, que permitirán la comunicación remota de vehículos. Con el fin de mantener la fuerte ...[+]
[ES] Se estima que el mercado de las interfaces de comunicación de vehículos se verá desplazado por diferentes tecnologías disruptivas, que permitirán la comunicación remota de vehículos. Con el fin de mantener la fuerte posición de mercado actual, la empresa Bosch quiere contrarrestar el posible cambio de mercado con un innovador diseño de Modelo de Negocio. El trabajo examina la oportunidad de superar la lógica actual del sector descubriendo las necesidades específicas de los clientes y resolviendo futuros problemas de mercado. Sobre la base del proceso "St. Gallen Business Model Navigator", se analiza el entorno empresarial actual, se crean estrategias innovadoras y se elabora el concepto más prometedor para su lanzamiento al mercado. Los resultados han mostrado efectivamente que la innovación estratégica es capaz de descubrir oportunidades insospechadas para los productos maduros en mercados maduros.
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