Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | Evangelio Rodríguez, Fernando | es_ES |
dc.contributor.advisor | Guillén Ramón, José Manuel | es_ES |
dc.contributor.author | Ordóñez Aguilar, Lara | es_ES |
dc.date.accessioned | 2018-10-10T17:49:47Z | |
dc.date.available | 2018-10-10T17:49:47Z | |
dc.date.created | 2018-09-13 | |
dc.date.issued | 2018-10-10 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/110107 | |
dc.description.abstract | [EN] This is a graphic and investigative project in which we use the book itself as an art piece and the installation space, approaching popular literature of oral tradition, specifically, the various versions of Little Red Riding Hood. The aim of this study has been to delve into the collective imagination of one of the most well-known tales around the world. Moreover, the adaptations and adjustments the tale has experienced since the very beginning, their assimilation as a part of the universal culture, and the following interpretations of the media, either plastic or visual have also been taken into account. The work seeks to build a project as an artistic agent that links oral educational content with individual and collective artistic creation, from various artistic languages, in order to promote shared knowledge and interdisciplinarity. Based on the different versions of the participating students, and from several readings of children¿s and young adult¿s literature, this work has shought the active reflection on gender. The later artistic production has meant the assimilation of the concepts worked, as well as the realization of a project of technical and practical experimentation, based on the chosen techniques and languages. | es_ES |
dc.description.abstract | [CA] Es tracta d¿un projecte gràfic i d¿investigació on es treballa el format del llibre com a obra d¿art i l¿espai instal·latiu tractant les diverses versions del conte de la Caputxeta Vermella. L¿objecte de l¿estudi ha sigut aprofundir en l¿imaginari col·lectiu d¿un dels contes populars de tradició oral més coneguts del món. A més, s¿han investigat les adaptacions i transformacions a les quals ha sigut sotmès, la seua assimilació com a part de la cultura popular universal, i les consegüents reinterpretacions en distints àmbits, tant plàstics com visuals. El treball busca desenvolupar un projecte com a agent artístics amb la finalitat de vincular els continguts educatius de comprensió oral, amb la creació artística individual i col·lectiva, a partir de diversos llenguatges d¿expressió plàstica, amb el propòsit d¿afavorir el coneixement compartit i interdisciplinar. A partir de les diverses versions de l¿alumnat participant, i des de diverses lectures de LIJ (Literatura Infantil i Juvenil) s¿ha cercat la reflexió activa de l¿estudiantat lligada al gènere. La posterior producció artística ha suposat l¿assimilació dels conceptes treballats, així com la realització d¿un projecte d¿experimentació tècnic i pràctic, a partir de les tècniques i llenguatges escollits. | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reconocimiento (by) | es_ES |
dc.subject | Gràfica | es_ES |
dc.subject | Caputxeta Vermella | es_ES |
dc.subject | Gènere | es_ES |
dc.subject | Conte popular | es_ES |
dc.subject | Visions alternatives | es_ES |
dc.subject | Imaginari col·lectiu | es_ES |
dc.subject | Escola Infantil | es_ES |
dc.subject | Graphic | es_ES |
dc.subject | Little Red Riding Hood | es_ES |
dc.subject | Gender | es_ES |
dc.subject | Popular tales | es_ES |
dc.subject | Alternative visions | es_ES |
dc.subject | Collective imaginary | es_ES |
dc.subject | Elementary School. | es_ES |
dc.subject.classification | DIBUJO | es_ES |
dc.subject.other | Máster Universitario en Producción Artística-Màster Universitari en Producció Artística | es_ES |
dc.title | Búsqueda de la formación de identidades en la escuela a través del cuento de La Caperucita Roja y su implementación gráfica | es_ES |
dc.type | Tesis de máster | es_ES |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Escultura - Departament d'Escultura | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Centro de Investigación Arte y Entorno - Centre d'Investigació Art i Entorn | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Dibujo - Departament de Dibuix | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Facultad de Bellas Artes - Facultat de Belles Arts | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Ordóñez Aguilar, L. (2018). Búsqueda de la formación de identidades en la escuela a través del cuento de La Caperucita Roja y su implementación gráfica. http://hdl.handle.net/10251/110107 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\83502 | es_ES |