[EN] The objective of this work was to describe the process of multi-informant evaluation of an activity fot the resolution of clinical cases in an e-learning course with Edx platform. Possible differences in anxiety, ...[+]
[EN] The objective of this work was to describe the process of multi-informant evaluation of an activity fot the resolution of clinical cases in an e-learning course with Edx platform. Possible differences in anxiety, self-efficacy and task performance were analyzed among the three informants: the students, their classmates and the professor. The students elaborated educational videos in which they solved a clinical case following the instructions of the professor. The evaluations were conducted independently with Google Forms. The results showed differences in the variables evaluated among the evaluations of the three informants. The peer and professor evaluations were more similar to each other, and differed from the students' self-assessments. Although the scores were acceptable, the students tended to self-evaluate more anxious and more negatively in their performance compared to the evaluations of the peers and the professor. Older students self-evaluated more negatively in terms of performance and self-efficacy than their younger peers. The multi-informant evaluation is applicable to other educational contexts to provide a more enriching vision of the learning process. We
reflect on this pilot evaluation experience and propose some ideas for the future.
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[ES] El objetivo de este trabajo fue describir el proceso de evaluación multi-informante de una actividad docente de resolución de casos clínicos en un curso e-learning con la plataforma Edx. Se analizan posibles diferencias ...[+]
[ES] El objetivo de este trabajo fue describir el proceso de evaluación multi-informante de una actividad docente de resolución de casos clínicos en un curso e-learning con la plataforma Edx. Se analizan posibles diferencias en ansiedad, autoeficacia y desempeño de la tarea entre los tres informantes: los propios alumnos, sus compañeros y el profesor. Los alumnos elaboraron vídeos docentes en los que resolvían un caso clínico siguiendo las instrucciones del profesor. Las evaluaciones se realizaron independientemente con Google Forms. Los resultados arrojaron diferencias entre las evaluaciones de los tres informantes en las variables evaluadas. Las evaluaciones de los compañeros y de los profesores fueron más similares entre sí, y se diferenciaron de las autoevaluaciones de los alumnos. Aunque las calificaciones fueron notables, los alumnos tendieron a autoevaluarse más ansiosos y más negativamente en su ejecución respecto a las valoraciones de los compañeros y el profesor. Los alumnos de mayor edad se autoevaluaron más negativamente en términos de desempeño y autoeficacia que los compañeros de menor edad. La evaluación multi-informante es aplicable a otros contextos educativos para aportar un visión más enriquecedora del proceso de aprendizaje. Se reflexiona sobre esta experiencia piloto de evaluación y se proponen algunas ideas para el futuro.
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