Resumen:
|
L objectiu d aquest treball és la creació d un hotel que unisca el món tecnològic amb el món rural.
Per a la realització d aquest TFG es realitzarà en primer lloc un marc teòric on es descriuran els aspectes generals de ...[+]
L objectiu d aquest treball és la creació d un hotel que unisca el món tecnològic amb el món rural.
Per a la realització d aquest TFG es realitzarà en primer lloc un marc teòric on es descriuran els aspectes generals de la creació d una empresa. S explicarà la teoria del Model Canvas i es buscaran propostes de valor per al negoci.
Seguidament es realitzarà un diagnòstic de la situació inicial de l empresa on descriurem detalladament de què tracta l hotel. Es realitzarà un estudi de l entorn de l empresa on s observarà el macro entorn i micro entorn d aquesta, amb la finalitat d'obtindre amenaces i oportunitats. Per al macro entorn s utilitzarà la tècnica PEST, on s estudiaran els sectors polític - legal, econòmic, sociocultural i tecnològic. Per a estudiar el micro entorn, s utilitzarà les 5 forces de Porter, on analitzarem els proveïdors, clients, competidors, competidors potencials i productes/serveis substitutius.
A continuació realitzarem la Generació del model de negoci, el qual consta de 5 parts:
- El llenç: Ens servirà per a descriure, visualitzar, avaluar i modificar els models de negoci. Distingim per mòduls com pot ser les relacions de clients, fonts d ingressos, associacions claus, etc.
- Els patrons: On descriurem models de negoci que tenen característiques similars, organitzacions similars dels diferents mòduls del model de negoci amb l objectiu de definir i descriure els patrons de model de negoci.
- El disseny: Es plasmaran varies tècniques i eines procedents del món del disseny que poden ajudar a millorar i crear models de negoci mes innovadors.
- L estratègia: S estudiarà el entorn del model de negoci, l avaluació del model de negoci, una perspectiva del model de negoci sobre l estratègia de l oceà blau i la gestió de diversos models de negoci en una mateixa empresa.
- Els processos: Lligarem els conceptes i les eines amb el fi de simplificar la tasca de configuració i posada en marxa d una iniciativa de disseny de model de negoci.
Per a dissenyar la proposta de valor tindrem 4 parts:
- El llenç: El llenç de la proposta de valor te dos costats. Amb el perfil del client s aclarirà la comprensió que hi ha sobre ells. Amb el mapa de valor es descriurà com es pretén crear valor per al client. Aconseguint el encaix entre els 2 quant ambdues coincideixen.
- Dissenyar: Impulsa el disseny de la proposta de valor amb possibilitats de prototips per a un dels punts de partida. Donar forma a les propostes de valor comprenent als clients, seleccionar les que es vulguin explorar amb profunditat, prenent decisions i trobar el model de negoci adequat.
- Provar: Disminueix el risc i la incertesa de les idees per a propostes de valor noves i millorades, decidint que provar. Començant a realitzar proves pas a pas, i extraure conclusions dels experiments abans de reunir-los tots i mesurar els seu progrés.
- Ajustar: S utilitzarà els llenç de la proposta de valor i del model de negoci com a idiota comú per a crear alineació en totes les parts de l empresa, mentre s ajusten contínuament. Procurar mesurar i controlar les propostes de valor i models de negoci per a millorar sense parar i re inventant constantment.
Per finalitzar es realitzaran unes conclusions i la bibliografia.
[-]
|