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dc.contributor.author | Tineo Carrión, Lydia | es_ES |
dc.date.accessioned | 2018-12-20T11:59:00Z | |
dc.date.available | 2018-12-20T11:59:00Z | |
dc.date.issued | 2018-12-14 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/114281 | |
dc.description.abstract | [EN] Communication has traditionally taken a back seat within cultural management action points. Nowadays, technological and social evolution towards 2.0 websites, as well as a wide range of incoming tools, both reinvent the existing dissemination channels and make it possible to have an effective dialogue between the organizations and the audience. Considering numerous studies already tackle this issue, referred to areas such as museums and patrimony, this work focuses the interest in new spaces: Spanish theatres, starting the diagnosis of their digital presence and the social approach they represent. This pioneering analysis of the online behavior of a broad representative selection led to conclusions that invite theoretical and professional reflection about the real use of ICT in cultural environments, making it easier to understand this process, by revealing several of their current weaknesses and determining strategic directions for sector institutions. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] La comunicación ha ocupado tradicionalmente un lugar secundario en las líneas de actuación de la gestión cultural. Hoy, la evolución tecnológica y social hacia la web 2.0 y las herramientas que derivan de ella reinventan los canales de difusión y posibilitan un diálogo efectivo entre las organizaciones y su público. Cuando numerosos estudios abordan ya este aspecto, referido a ámbitos como los museos y el patrimonio, este trabajo suma interés por nuevos espacios: los teatros españoles, iniciando el diagnóstico de su presencia digital y el enfoque social que manifiestan. El análisis pionero del comportamiento on-line de una amplia muestra representativa permite conclusiones que invitan a la reflexión teórica y profesional sobre el uso real de las TIC en los entornos culturales, facilitando la comprensión de este proceso al revelar algunas de sus debilidades actuales y señalando direcciones de gran utilidad para las instituciones del sector. | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | |
dc.relation.ispartof | Culturas. Revista de Gestión Cultural | |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) | es_ES |
dc.subject | Comunicación | es_ES |
dc.subject | Tecnologías | es_ES |
dc.subject | Gestión cultural | es_ES |
dc.subject | Redes sociales | es_ES |
dc.subject | Teatro | es_ES |
dc.subject | Communication | es_ES |
dc.subject | Technologies | es_ES |
dc.subject | Arts administration | es_ES |
dc.subject | Social media | es_ES |
dc.subject | Theatre | es_ES |
dc.title | Comunicación y cultura en la era digital: la estrategia de los escenarios españoles | es_ES |
dc.title.alternative | Communication and culture in digital age: the strategy of Spanish theatres | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.date.updated | 2018-12-20T11:34:57Z | |
dc.identifier.doi | 10.4995/cs.2018.10824 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Tineo Carrión, L. (2018). Comunicación y cultura en la era digital: la estrategia de los escenarios españoles. Culturas. Revista de Gestión Cultural. 5(2):49-67. https://doi.org/10.4995/cs.2018.10824 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | SWORD | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/cs.2018.10824 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 49 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 67 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.volume | 5 | |
dc.description.issue | 2 | |
dc.identifier.eissn | 2386-7515 | |
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