CAINES, M. (2012). 16 top tips for making the most of your museum shop. The Guardian. . [Consulta: 15 de febrero de 2018].
Chernick, K. (2017). Who Decides What You Buy in Museum Gift Shops. . [Consulta: 18 de noviembre de 2017].
CÓRDOBA MENDIOLA, D. (2011). Los museos se convierten en tiendas. Barcelona: La Vanguardia. . [Consulta: 18 de noviembre de 2017].
[+]
CAINES, M. (2012). 16 top tips for making the most of your museum shop. The Guardian. . [Consulta: 15 de febrero de 2018].
Chernick, K. (2017). Who Decides What You Buy in Museum Gift Shops. . [Consulta: 18 de noviembre de 2017].
CÓRDOBA MENDIOLA, D. (2011). Los museos se convierten en tiendas. Barcelona: La Vanguardia. . [Consulta: 18 de noviembre de 2017].
FALK, L. (2018). 5 Tips to Branding Your Shop. . [Consulta: 26 de abril de 2018].
GARCÍA ESCALONA, E. (2006). De la reliquia al souvenir. Madrid: Revista de filología románica, anejo IV, pp. 399-408.
GORDON, B. (1986). The souvenir: Messenger of the extraordinary. Journal of Popular Culture, 20 (US), 3, pp. 135-146.
HERNÁNDEZ HERNÁNDEZ, F. (2007). La museología ante los retos del siglo XXI. Granada: E-rph: Revista electrónica de Patrimonio Histórico, 1, pp. 333-358.
KENNEDY, R. (2007). Bradford Kelleher, Creator of Met's Store, Dies at 87. The New York Times. . [Consulta: 20 de abril de 2018].
KIM, S. y LITTRELL, M. A. (1999). Predicting Souvenir Purchase Intentions. USA: Journal of Travel Research, 38, pp. 153-162.
MCCARTHY, E. (2005). The victorian secret. Display & Design Ideas, 17 (US), 3, pp. 90-92.
PÉREZ RUIZ, F. J. (2013). Las tiendas de los museos. . [Consulta: 11 de diciembre de 2017].
SOLDATENKO, A. (2003). Hermitage merchandising and international marketing. Francia: Museum international, 55, 1, pp. 75-78.
STEINER, J. (2018). What Is A Museum Store?. < https://museumstoreassociation.org/2017/09/what-is-a-museum-store/>. [Consulta: 26 de abril de 2018].
TOEPLER, S. y KIRCHBERT, V. (2002). Museums, merchandising, and nonprofit commercialization. National Center for Nonprofit Enterprise Working Paper. . [Consulta: 11 de diciembre de 2017].
TOEPLER, S. (2006). Caveat Venditor? Museum merchandising, nonprofit commercialization, and the case of Metropolitan Museum in New York. Voluntas, 17 (US), 2, pp. 99-113.
VACAS GUERRERO, T. (2000). Los museos madrileños como oferta turístico-cultural. Murcia: Cuadernos de turismo, 5, pp. 105-111.
VERDÚ, VICENTE: "Cultura, museos y comunicación en el siglo XXI". En Museo, 9 (Madrid) (2004), pp.11-15.
[-]