Resumen:
|
El sector del vino, es una de las áreas económicas con más auge en la actualidad. Partiendo de esta premisa, y debido al elevado turismo que atrae a España a numerosas personas ha surgido así el concepto del Enoturismo ...[+]
El sector del vino, es una de las áreas económicas con más auge en la actualidad. Partiendo de esta premisa, y debido al elevado turismo que atrae a España a numerosas personas ha surgido así el concepto del Enoturismo a través de los procesos de innovación en el vino, como principal elemento de cohesión en la sociedad actual.
Precisamente el Análisis del Enoturismo es uno de los objetivos principales de estudio del presente Trabajo Fin de Máster, además de ello, y debido a la fuerte competencia y el desarrollo de las zonas rurales de la Comunidad Autónoma de Aragón, se llevará a cabo una estrategia de Marketing basado en el estudio del Caso de la Zona de Cariñena (Zaragoza), por ser una de de las que más influye en dicho mercado, partiendo también de las características socio demográficas y de las empresas que producen el mismo.
Como principal conclusión, esta estrategia permitirá conocer diferentes aspectos relacionados con el Marketing, principal elemento innovador y actual en el sector agroalimentario de España.
[-]
The wine sector is one of the economic areas in full expansion nowadays. From this premise, and because many people visit our country due to this type of tourism, the concept of "Wine Tourism" has emerged thanks to the ...[+]
The wine sector is one of the economic areas in full expansion nowadays. From this premise, and because many people visit our country due to this type of tourism, the concept of "Wine Tourism" has emerged thanks to the processes of innovation in wine, as the main cohesive element in today's society.
Precisely the Enotourism Analysis is one of the main objectives of study in this Master's Thesis, besides that, and on account of the strong competition and development of the rural areas of the Autonomous Community of Aragon, a marketing strategy which is based on the study of a wine company (cellar) in Cariñena, will be carried out. This will take into account the four variables of marketing mix: price, product, promotion and distribution. Besides, this strategy will propose improvements for their development and growth in an increasingly competitive market in this rural area.
In conclusion, the strategy that will be carried out in this company, allows to develop different actions related to the Marketing-Mix. For this, a budget will be made according to the situation of the same and it s business objectives. A control phase will also be implemented to correct possible deviations that may arise, giving rise to the commercial, rural and strategic development of the company in the field of the agri-food economy of Spain.
[-]
|