[ES] La educación ambiental es esencial en la sociedad en la que vivimos, debido a que aumenta la concienciación sobre los diferentes problemas medioambientales. Entre las competencias de un formador y educador ambiental ...[+]
[ES] La educación ambiental es esencial en la sociedad en la que vivimos, debido a que aumenta la concienciación sobre los diferentes problemas medioambientales. Entre las competencias de un formador y educador ambiental se encuentran: el diseño y desarrollo de campañas de comunicación y educación ambiental, la organización de jornadas ambiéntales, la elaboración de materiales didácticos, la preparación e impartición de cursos de formación ambiental en centros de estudios y en empresas y la elaboración de memorias y evaluaciones de los proyectos y actividades realizadas. En el año 2018 el día mundial del suelo organizado por la Organización de las Naciones Unidas para la Alimentación y la Agricultura (FAO) tiene como lema ¿Se la solución a la contaminación de suelos¿. Con este Trabajo Final de Grado se pretende elaborar material didáctico sobre la contaminación de suelos para estudiantes de primaria y secundaria, así como estudiar su difusión.
[-]
The main objective of the present document is to prepare a didactic proposal for the teaching of soil
contamination for students of fifth and sixth year of Primary Education and the first year of
Compulsory Secondary ...[+]
The main objective of the present document is to prepare a didactic proposal for the teaching of soil
contamination for students of fifth and sixth year of Primary Education and the first year of
Compulsory Secondary Education. Soil contamination poses a serious challenge for agricultural
productivity, food safety and human health, hence the need to address this issue in the classroom and
that students settle the basic ideas on this problem and develop a critical attitude about this
phenomenon. The didactic proposals have been made considering an active and participatory
methodology, based on cooperative learning. The activities proposed as didactic material express the
importance of theoretical learning through experimental activities, the importance of reflecting on the
activity carried out and the importance of communicating what has been learned and one's own ideas.
Both, the Didactic Unit proposed for Primary Education "Surviving on the soil" and for Secondary
Education "Protecting the soil from pollution" have as central axis knowing the origin of soil
contamination, as well as its effect on people and the environment and its prevention
[-]
|