- -

La excepción que confirma la regla: la ausencia de mujeres relevantes para la literatura española en los manuales escolares

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

La excepción que confirma la regla: la ausencia de mujeres relevantes para la literatura española en los manuales escolares

Show full item record

Grana Gil, I.; Lara Pastor, N. (2019). La excepción que confirma la regla: la ausencia de mujeres relevantes para la literatura española en los manuales escolares. Ciencia, Técnica y Mainstreaming Social. (3):13-22. https://doi.org/10.4995/citecma.2019.10908

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/117844

Files in this item

Item Metadata

Title: La excepción que confirma la regla: la ausencia de mujeres relevantes para la literatura española en los manuales escolares
Secondary Title: The exception that confirms the rule: the absence of women relevant to Spanish literatura in school textbooks
Author:
Issued date:
Abstract:
[EN] Textbooks have an important ideological burden that influences the construction of identity of students, and the Invisibilizar to women who have been part of history or fragment the reality with the absence of them, ...[+]


[ES] Los libros de texto tienen una importante carga ideológica que influye en la construcción de identidades del alumnado, y el invisibilizar a las mujeres que han formado parte de la historia o fragmentar la realidad con ...[+]
Subjects: Igualdad de oportunidades , Libro de texto , Literatura , Mujeres , Discriminación , Equality of opportunities , Textbooks , Women , Discrimination
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
Ciencia, Técnica y Mainstreaming Social. (eissn: 2530-7924 )
DOI: 10.4995/citecma.2019.10908
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/citecma.2019.10908
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record