- -

El particular proceso de producción de un anime. La combinación perfecta de tradición y tecnología digital

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

El particular proceso de producción de un anime. La combinación perfecta de tradición y tecnología digital

Show full item record

Horno López, A. (2019). El particular proceso de producción de un anime. La combinación perfecta de tradición y tecnología digital. Con A de Animación. (9):74-83. https://doi.org/10.4995/caa.2019.11334

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/118507

Files in this item

Item Metadata

Title: El particular proceso de producción de un anime. La combinación perfecta de tradición y tecnología digital
Secondary Title: The Particular Production Process of an Anime. The Perfect Combination of Tradition and Digital Technology
Author: Horno López, Antonio
Issued date:
Abstract:
[EN] Despite its popularity, there is limited information available about the particularities of the anime production model and the tools used during its meticulous creation process, in which traditional drawing and painting ...[+]


[ES] A pesar de la popularidad del anime, existe todavía hoy un conocimiento limitado sobre las particularidades de su modelo de producción y de las herramientas utilizadas durante el meticuloso proceso de creación, en el ...[+]
Subjects: Animación , Dibujo , Anime , Producción , Animation , Drawing , Production
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
Con A de Animación. (issn: 2173-6049 ) (eissn: 2173-3511 )
DOI: 10.4995/caa.2019.11334
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/caa.2019.11334
Type: Artículo

References

ABIDIN, Dzaky Taufik (2016). "Penerapan "genga" dalam pembuatan film animasi pendek 2 dimensi fruits", en Semnasteknomedia online, 4 (1), pp. 7-12.

BASEEL, Casey, 2015. "Want to be an animator in Japan? Brace yourself for long hours, poverty as you start your career" (https://soranews24.com/2015/04/29/want-to-bean-animator-in-japan-brace-yourself-forlong-hours-poverty-as-you-start-your-career/ [acceso: septiembre de 2018]).

CGWORLD 2017, デジタル作画アニメーション (Digital Drawing Anime Production Site). Japan: Born Digital. [+]
ABIDIN, Dzaky Taufik (2016). "Penerapan "genga" dalam pembuatan film animasi pendek 2 dimensi fruits", en Semnasteknomedia online, 4 (1), pp. 7-12.

BASEEL, Casey, 2015. "Want to be an animator in Japan? Brace yourself for long hours, poverty as you start your career" (https://soranews24.com/2015/04/29/want-to-bean-animator-in-japan-brace-yourself-forlong-hours-poverty-as-you-start-your-career/ [acceso: septiembre de 2018]).

CGWORLD 2017, デジタル作画アニメーション (Digital Drawing Anime Production Site). Japan: Born Digital.

FREDERICK, Jim, 2003. "What's right with Japan?" (http://web.archive.org/web/20100403090055/http://www.time.com/time/asia/2003/cool_japan/story.html [acceso: septiembre de 2018]).

HANG LI, Chi, PATMORE, Chris, SCOTT-BARON, Hayden, 2006. Animación Manga. Manual de técnicas de anime, Barcelona: Acanto.

HANSON, Matt, 2005. Building sci-fi moviescapes: the science behind the fiction, Texas: Gulf Professional Publishing.

HARBOR BUSINESS ONLINE, 2016. "月 期放送アニメが「放送延期続出" (https://www.excite.co.jp/News/society_g/20161026/Harbor_business_114251.html [acceso: septiembre de 2018]).

KOI-NYA. 2013, "FicZone 2013: Entrevista a Kazuki" (https://www.koi-nya.net/2013/05/25/ficzone-2013-entrevista-akazuki-akane/ [acceso: septiembre de 2018]).

SEHNNG, 2015. "Shirobako's Glossary, with Pictures and Annotations" (http://archive.is/Y8yFZ#selection-67.0-67.51 [acceso: septiembre de 2018]).

SHARMA, Deepali, 2017. "Animation Production Process" (http://virtualschooldesk.com/animation-production-process/ [acceso: septiembre de 2018]).

[-]

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record