Resumen:
|
[EN] Problem statement:
The topic was assigned by Schaeffler AG & Co. KG., in order to assist the Wheel Bearing (WB) business unit for Heavy-Duty Vehicle in analyzing the following potential markets (White Spots): India, ...[+]
[EN] Problem statement:
The topic was assigned by Schaeffler AG & Co. KG., in order to assist the Wheel Bearing (WB) business unit for Heavy-Duty Vehicle in analyzing the following potential markets (White Spots): India, Japan/South east Asia and Russia.
According to Schaeffler, the White Spots Markets are the markets, which either
haven´t been in scope for the Schaeffler TWB yet or
haven´t produced significant turnover
In this thesis, these markets will be reviewed for Schaeffler WB to plan the entry. Suitable market entry strategies and company specific requirements for each market will be evaluated.
Research questions:
1) Market analysis: How is the situation of the Indian, Japanese/South east Asian and Russian markets regarding commercial vehicle in general and truck wheel bearing products in specific?
2) Market entry enabler/barriers: What are Schaeffler¿s own competences, potential weaknesses and strengths regarding each market?
3) Market entry strategy and business model: How can Schaeffler enter the market and which investment is required?
Research objectives:
1) Gain sufficient awareness and understanding of each market region (market size, market share, business environment etc.)
2) Identify the enablers and barriers of each market for Schaeffler (incl. SWOT analysis)
3) Prioritization of analyzed markets and develop market entry strategies and/or suitable business model for each market
[-]
[ES] Planteamiento del problema:
El tema fue asignado por Schaeffler AG & Co. KG., para ayudar a su unidad de negocios de rodamientos de ruedas para vehículos pesados a analizar los siguientes mercados potenciales (white ...[+]
[ES] Planteamiento del problema:
El tema fue asignado por Schaeffler AG & Co. KG., para ayudar a su unidad de negocios de rodamientos de ruedas para vehículos pesados a analizar los siguientes mercados potenciales (white points): India, Japón / Sudeste de Asia y Rusia .
Según Schaeffler, los citados mercados son los mercados, que:
no han estado dentro del alcance de Schaeffler TWB todavía o
no han producido un volumen de negocios significativo
En este trabajo fin de máster, estos mercados se revisarán para Schaeffler WB de forma que faciliten la planificación de la entrada. Se evaluarán las estrategias de entrada al mercado adecuadas y los requisitos específicos de la empresa para cada mercado.
Preguntas de investigación:
1) Análisis de mercado: ¿Cuál es la situación de los mercados de India, Japón / Asia Sudoriental y Rusia con respecto a vehículos comerciales en general y productos para rodamientos de camiones en particular?
2) Elementos facilitadores / barreras de entrada al mercado: ¿Cuáles son las propias competencias, las posibles debilidades y fortalezas de Schaeffler con respecto a cada mercado?
3) Estrategia de entrada al mercado y modelo de negocio: ¿Cómo puede Schaeffler ingresar al mercado y qué inversión se requiere?
Objetivos:
1) Adquirir suficiente conocimiento y comprensión de cada región del mercado (tamaño del mercado, cuota de mercado, entorno empresarial, etc.)
2) Identifique los habilitadores y las barreras de cada mercado para Schaeffler (incluido el análisis DAFO)
3) Priorizar los mercados analizados y desarrollar estrategias de entrada al mercado y / o modelo de negocio adecuado para cada mercado.
[-]
|