Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | Babiloni Griñón, María Eugenia | es_ES |
dc.contributor.author | Pascual Gandia, Ricard | es_ES |
dc.coverage.spatial | east=-0.6105211000000281; north=38.8132628; name=Carrer Vicent Lluís Montés Penadés, 2005, 46870 Onteniente, Valencia, Espanya | es_ES |
dc.date.accessioned | 2019-09-06T17:54:40Z | |
dc.date.available | 2019-09-06T17:54:40Z | |
dc.date.created | 2019-07-23 | |
dc.date.issued | 2019-09-06 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/125192 | |
dc.description.abstract | [CA] La motivació es pot definir com la determinació o voluntat que impulsa a la persona a realitzar determinades accions o comportaments per tal d’aconseguir un determinat objectiu. Estudis concloents afirmen que la motivació afecta d’una manera molt significativa al funcionament de les organitzacions, tant al seu personal com als potencials consumidors. A aquest treball final de grau, el focus ha estat posat en el client, mitjançant l’estudi de la motivació d’aquests i entenent les particularitats del sector de l’empresa estudiada. L’empresa estudiada, compta amb la particularitat de que és un Club de tennis. Més concretament, es tracta del Club de Tennis Poliesportiu d’Ontinyent, del qual estudiarem la seua escola. El tennis, és un dels esports en els que la preparació psicològica és fonamental per a que els jugadors puguen rendir al màxim de les seues possibilitats. És per tant factible pensar que els factors psicològics, entre ells la motivació, afectaran en gran mesura el comportament del jugador, a l’hora de competir, però també en l’elecció de l’escola en la que vol formar-se (Balaguer, 1996) En aquest treball de final de grau, més que el rendiment esportiu, s’estudia el grau de motivació que adquireixen els jugadors amb els entrenadors o en general en l’escola en la que entrenen actualment i tracten d’adquirir un nivell acceptable per a competir a nivell autonòmic i nacional. Per a portar a terme l’estudi, prèviament s’ha de conèixer l’escola en profunditat, tant als jugadors estudiats com als entrenadors, que son la base de l’escola. Per aquest motiu es realitza un estudi de l’estructura de l’escola, així com de totes les activitats desenvolupades, per tal de determinar posteriorment sobre quins alumnes es vol incidir en l’estudi. Elements externs a l’escola com un antic alumne, que ha rebut i coneix a la perfecció el servei ofertit per l’escola serà també important per al nostre estudi, ja que marcaran quina és la motivació idònia per als alumnes de l’escola com posteriorment s’explicarà. A més, es realitza un estudi observacional a través d’un qüestionari prèviament dissenyat en el que cada jugador avalua segons la seua percepció quins son els factors motivadors que més o menys presència tenen al Club de Tennis Poliesportiu d’Ontinyent segons la seua percepció. La mesura de cada factor es realitza mitjançant un interval i una etiqueta lingüística. Açò permet establir una comparació entre el perfil ideal realitzat el jugador de referència i el perfil real dels jugadors de l’escola i també comparar en segona instància la motivació de cada jugador de l’escola amb la motivació dels seus companys d’entrenament. Una vegada obtinguts els resultats i per tal d’establir una comparació més minuciosa, es procedeix a aplicar el nou algoritme proposat per Lourdes Canós Darós, investigadora de la Universitat Politècnica de València. L’algoritme identifica quin és el jugador més motivat amb l’escola de tennis i quin menys i ens proporciona informació sobre les dades de motivació general, per a comprovar si ens trobem amb uns alumnes motivats amb l’escola o pel contrari, no. L’algoritme es porta a terme aplicant matemàtiques borroses, les quals permeten ordenar les percepcions dels jugadors sobre els factors de motivació en l’escola de tennis, en comparació amb el prototip de “Jugador Ideal” creat per un jugador de referència considerat un usuari ideal, i posteriorment amb el “Jugador Ideal” creat pels propis jugadors. Acte seguit a l’aplicació de l’algoritme, es realitza un anàlisi descriptiu dels resultats, on, a banda de determinar quin son els jugadors més motivats amb l’escola, determinarem el grau de motivació general dels alumnes. Així, per a acabar, coneixent les causes que provoquen la desmotivació en els jugadors, es porten a terme propostes de millora per a tractar de pal·liar els efectes de la desmotivació en la mesura que es puga. La desmotivació no és un factor que sols tinga que veure amb el servei oferit, però aquest si que té una influència directa en el grau de motivació dels alumnes o clients. Per tant, es tracta de realitzar eixa proposta de millora en el servei oferit, posant en el punt de mira la motivació dels jugadors. | es_ES |
dc.format.extent | 101 | es_ES |
dc.language | Catalán | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reserva de todos los derechos | es_ES |
dc.subject | Matemàtiques borroses | es_ES |
dc.subject | Motivació del consumidor | es_ES |
dc.subject | Comportamiento del consumidor | es_ES |
dc.subject | Propuesta de mejora | es_ES |
dc.subject | Padel | es_ES |
dc.subject | Tenis | es_ES |
dc.subject | Fidelización de clientes | es_ES |
dc.subject | Ontinyent | es_ES |
dc.subject | Club de Tennis i Pàdel Poliesportiu d’Ontinyent | es_ES |
dc.subject.classification | ORGANIZACION DE EMPRESAS | es_ES |
dc.subject.other | Grado en Administración y Dirección de Empresas-Grau en Administració i Direcció d'Empreses | es_ES |
dc.title | Proposta de millora del servei de l’escola del club de tennis i pàdel Poliesportiu d’Ontinyent mitjançant l’anàlisi de la motivació dels seus clients | es_ES |
dc.title.alternative | Propuesta de mejora del servicio de la escuela del Club de Tenis y Padel de Onteniente mediante el análisis de la motivación de sus clientes | es_ES |
dc.type | Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado | es_ES |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Facultad de Administración y Dirección de Empresas - Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Centro de Investigación en Gestión de Empresas (CEGEA) - Centre d'Investigació en Gestió d'empreses (CEGEA) | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Organización de Empresas - Departament d'Organització d'Empreses | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Pascual Gandia, R. (2019). Propuesta de mejora del servicio de la escuela del Club de Tenis y Padel de Onteniente mediante el análisis de la motivación de sus clientes. http://hdl.handle.net/10251/125192 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\114074 | es_ES |