[EN] The present final degree work summarizes the field of possibilities on the Internet when promoting the artistic work of own production. Briefly details the theoretical and practical framework analyzed, the corresponding ...[+]
[EN] The present final degree work summarizes the field of possibilities on the Internet when promoting the artistic work of own production. Briefly details the theoretical and practical framework analyzed, the corresponding information and strategies for dissemination and distribution in those offered by the networks so that the artist promotes his work by himself without third actors, with mechanisms studied at work. It deals with the practical process of promotion, applied during the determined period and the goals achieved as a greater performance when connecting with the viewer and consumer of the proposed artistic product and proposes new ones to continue developing the idea. It offers the self-promotion plan to the artistic community that wants to promote its own work with a systematized and effective mechanism.
[-]
[ES] El presente trabajo final de grado resume el campo de posibilidades en Internet a la hora de promover la obra artística de producción propia. Detalla brevemente el marco teórico y práctico analizados, la información ...[+]
[ES] El presente trabajo final de grado resume el campo de posibilidades en Internet a la hora de promover la obra artística de producción propia. Detalla brevemente el marco teórico y práctico analizados, la información correspondiente y las estrategias para difusión y distribución en aquellos que ofrecen las redes para que el artista promocione su obra por si mismo sin terceros actors, con mecanismos estudiados en el trabajo. Aborda el proceso práctico de la promoción, aplicado durante el período determinado y las metas conseguidas como mayor rendimiento a la hora de conectar con el espectador y consumidor del producto artístico propuesto y propone nuevas para seguir desarrollando la idea. Ofrece el plan de autopromoción a la comunidad artística que quiere promocionar la obra propia con un mecanismo sistematizado y eficaz.
[-]
|