Resumen:
|
[EN] In the present work of final degree will develop the creation of a clothing brand aimed at young people, inspired by urban culture and sport. Influenced by the Californian lifestyle and street art. The development of ...[+]
[EN] In the present work of final degree will develop the creation of a clothing brand aimed at young people, inspired by urban culture and sport. Influenced by the Californian lifestyle and street art. The development of the project focuses mainly on the design of the logo, the branding and the corporate identity of the brand.
From the creation of a briefing where the objectives will be defined, an investigation will be carried out of the market and the current competition of the brands with a similar target, in order to create a brand with which the client feels as identified as possible. In addition, a search for references will also be carried out, taking into account the context of these and their audience.
Being a fictitious brand, the project will focus primarily on aspects related to graphic design and illustration. The most important parts of the work are the design of the brand along with the naming, logo and corporate identity, all based on the research of a particular audience.
[-]
[ES] En el presente trabajo de final de grado se desarrollará la creación de una marca de ropa dirigida a gente joven, inspirada en la cultura y deporte urbano. Influenciada por el estilo californiano y el arte callejero. ...[+]
[ES] En el presente trabajo de final de grado se desarrollará la creación de una marca de ropa dirigida a gente joven, inspirada en la cultura y deporte urbano. Influenciada por el estilo californiano y el arte callejero. El desarrollo del proyetco se centra principalmente en el diseño del logotipo, el branding y las identidad corporativa de la marca.
A partir de la creación de un briefing donde se definirán los objetivos, se realizará una investigación sobre el mercado y la competencia actual de las marcas con un target similar, para así crear una marca con la que el cliente se sienta lo más identificado posible. Además también se realizará una búsqueda de referentes atendiendo al contexto de estos y su público.
Al tratarse de una marca ficticia, el proyecto se centrará primordialmente en aspectos relacionados con el diseño gráfico.
Las partes más importantes del trabajo son el diseño de la marca junto con el naming, logotipo y la identidad corporativa, todo ello a partir de la investigación de un público en particular.
[-]
|