Resumen:
|
[CA] El present treball està destinat a la creació d’una sèrie original i el desenvolupament d’una
bíblia i el guió del seu episodi pilot.
Amb esta meta, es presentarà primerament el context en que dita ficció s’inscriu ...[+]
[CA] El present treball està destinat a la creació d’una sèrie original i el desenvolupament d’una
bíblia i el guió del seu episodi pilot.
Amb esta meta, es presentarà primerament el context en que dita ficció s’inscriu a mode
d’estudi de camp, en el que repassaré breument els antecedents que la marquen, les seues
influències i el mercat en què es distribuirà.
Quant a este últim aspecte, les especificitats geogràfiques i lingüístiques del context del
subjecte seran preses en cura per tal d’analitzar-les i oferir una proposta sobre la relació entre
la ficció i el seu context sociolingüístic.
Així mateix, la part més important d’este treball serà el procés creatiu, el qual serà conduit
seguint importants referents dins la industria televisiva. La bíblia serà el seu nucli, articulant
una estructura basada en els pilars del drama per a televisió: localització, personatges, el el
tractament de la seua primera temporada i el seu episodi pilot.
Amb tot, amb el resultat final es traçaran una sèrie de conclusions en l’àmbit personal i
sobre l’experiència adquirida en la creació de series de ficció a este nivell purament acadèmic,
que marcaran un camí sobre el futur de la idea i les habilitats del seu autor en dur-la a terme.
[-]
[EN] The following paper is an attempt at the creation of an original TV drama series and its
bible and pilot script development.
With this goal in mind, the media context in which the series is conceived will be ...[+]
[EN] The following paper is an attempt at the creation of an original TV drama series and its
bible and pilot script development.
With this goal in mind, the media context in which the series is conceived will be firstly
presented as ways to a field study, going through its predecessors in TV fiction, its influences
and the market where it’ll be distributed.
Regarding this last bit, the geographical and linguistic specificities of the subject’s context
will be brought into the forefront to analyse and offer an approach on sociolinguistic and TV
fiction’s relation.
The most important part of this work will be the creative process though, which will be
conducted following important bibliographical reference on television. The TV format or bible,
sometimes called pitch, will be its centre, so it articulates a structure based on the essentials
of TV drama: setting, character, season’s development and pilot.
After all, the final result will draw some conclusions on the personal side and the acquired
experience on TV screenwriting at this academic, which will speculate on the idea’s future and
its author’s abilities to bring it to life.
[-]
|