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Optimization strategy for the combination of high-pressure and low-pressure EGR to reduce fuel consumption and NOx emissions in a light duty commercial vehicle

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Optimization strategy for the combination of high-pressure and low-pressure EGR to reduce fuel consumption and NOx emissions in a light duty commercial vehicle

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Blanco Chuecos, CJ. (2019). Optimization strategy for the combination of high-pressure and low-pressure EGR to reduce fuel consumption and NOx emissions in a light duty commercial vehicle. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/130818

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Título: Optimization strategy for the combination of high-pressure and low-pressure EGR to reduce fuel consumption and NOx emissions in a light duty commercial vehicle
Otro titulo: Estrategia de optimización para la combinación de EGR de Alta y Baja presión para la reducción del consumo de combustible y emisiones de NOx en un vehículo comercial ligero
Autor: Blanco Chuecos, Carlos Javier
Director(es): Plá Moreno, Benjamín Bares Moreno, Pau Pandey, Varun
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha acto/lectura:
2019-09-25
Fecha difusión:
Resumen:
[ES] El presente trabajo aborda una alternativa basada en modelado para la optimización del consumo de combustible y de las emisiones de NOx en un motor Diesel; creando una calibración óptima basada en mapas para la partición ...[+]


[EN] This work presents a model-based approach for optimizing both fuel consumption and NOx emissions, for a given Diesel engine, creating a map-based optimal calibration for LP-HP EGR split, regarding the engine operating ...[+]
Palabras clave: Control de motores , EGR , NOx , WLTP , Engine control
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Editorial:
Universitat Politècnica de València
Titulación: Grado en Ingeniería Mecánica-Grau en Enginyeria Mecànica
Tipo: Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado

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