- -

Estilo de aprendizaje visual en la Ingeniería. Utilidad en la docencia de la rama eléctrica

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Estilo de aprendizaje visual en la Ingeniería. Utilidad en la docencia de la rama eléctrica

Show full item record

Vicéns Moltó, J.; Zamora Parra, B.; Hervás, R. (2020). Estilo de aprendizaje visual en la Ingeniería. Utilidad en la docencia de la rama eléctrica. Modelling in Science Education and Learning. 13(1):29-36. https://doi.org/10.4995/msel.2020.12117

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/138447

Files in this item

Item Metadata

Title: Estilo de aprendizaje visual en la Ingeniería. Utilidad en la docencia de la rama eléctrica
Secondary Title: Visual learning style in Engineering. Utility in the teaching of the electric field
Author: Vicéns Moltó, J.L. Zamora Parra, Blas Hervás, R.M.
Issued date:
Abstract:
[ES] La contracci´on/compresi´on experimentada por los programas de la ense˜nanza de la Ingenier´ıa, desde los cinco/seis cursos cl´asicos a los cuatro del Grado actual, propicia un proceso de ense˜nanza-aprendizaje que ...[+]


[EN] The contraction/compression experienced by the engineering education programs, from the classical five/-six courses to the four courses of the current Degree, promotes a teaching-learning process that overflows many ...[+]
Subjects: Learning styles , Engineering education , Inverted Classroom , MATLAB , Estilos de aprendizaje , Enseñanza de la Ingeniería , Clase invertida
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial (by-nc)
Source:
Modelling in Science Education and Learning. (eissn: 1988-3145 )
DOI: 10.4995/msel.2020.12117
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/msel.2020.12117
Type: Artículo

References

Chapra, Steven C. (2018) Applied numerical methods with MATLAB for engineers and scientists. McGraw-Hill Education, New York. 715 pp.

Felder, R. M., Soloman, B. A., Index of Learning Styles Questionnaire. https://www.webtools.ncsu.edu/learningstyles/

Felder, R. M., Silverman, L. (1988). Learning and Teaching Styles in Engineering Education. Journal of Engineering Education, 78(7), 674-681. [+]
Chapra, Steven C. (2018) Applied numerical methods with MATLAB for engineers and scientists. McGraw-Hill Education, New York. 715 pp.

Felder, R. M., Soloman, B. A., Index of Learning Styles Questionnaire. https://www.webtools.ncsu.edu/learningstyles/

Felder, R. M., Silverman, L. (1988). Learning and Teaching Styles in Engineering Education. Journal of Engineering Education, 78(7), 674-681.

Hoffman, J., Johnson, C., Logg, A. (2004). Dreams of Calculus. Perspectives on Mathematics Educa-tion. http://www.bodysoulmath.org/books/dreams-of-calculus.pdf https://doi.org/10.1007/978-3-642-18586-1

Stewart, J. ( 2016 ). Calculus, Eighth Edition. CengageLearning, Boston. 1545 pp.

Vicéns J. L. (2012). Una modalidad de tutor-facilitador en la enseñanza de la ingeniería, en Gaviria, J. L., Palmero M. C., Alonso, P. (Eds.). Entre generaciones: Educación, herencia y promesas. Actas del XV Congreso Nacional y V Iberoamericano de Pedagogía. Ed. ICCE, Madrid, 440-449.

Vicéns J.L., Zamora, B., Hervás, M. R. (2018a). Una aplicación de los estilos de aprendizaje en la Universidad Politécnica de Cartagena, en Miralles, P., Guerrero, C. (Eds.). Metodologías docentes innovadoras en la enseñanza universitaria. Editum. Murcia, 403-415.

Vicéns J.L., Zamora, B., Hervás, M. R. (2018b). Un Análisis de las actitudes visuales y verbales de alumnos noveles de Grado de Ingeniería en la Universidad Politécnica de Cartagena. Libro de Ac-tas del XXVI Congreso Universitario de Innovación Educativa en las Enseñanzas Técnicas. Escuela Politécnica de Ingeniería de Gijón, 621-632.

[-]

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record