- -

Un estudio exploratorio sobre el conocimiento del maestro para guiar actividades de modelización matemática en Educación Primaria

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Un estudio exploratorio sobre el conocimiento del maestro para guiar actividades de modelización matemática en Educación Primaria

Show full item record

Fuertes, R.; Albarracín Gordo, L. (2019). Un estudio exploratorio sobre el conocimiento del maestro para guiar actividades de modelización matemática en Educación Primaria. Modelling in Science Education and Learning. 12(2):77-98. https://doi.org/10.4995/msel.2019.10977

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/138462

Files in this item

Item Metadata

Title: Un estudio exploratorio sobre el conocimiento del maestro para guiar actividades de modelización matemática en Educación Primaria
Secondary Title: An exploratory study of teacher knowledge to guide mathematical modeling activities in Primary Education
Author:
Issued date:
Abstract:
[EN] This article presents exploratory research to characterize the teacher’s knowledge needed to guide a modeling activity in Primary Education. A Fermi problem has been chosen as modeling activity and the theoretical ...[+]


[ES] En este artículo se presenta una investigación de tipo exploratorio para caracterizar el conocimiento del profesor necesario para guiar una actividad de modelización en Educación Primaria. Como actividad se ha elegido ...[+]
Subjects: Knowledge for teaching , Mathematical modeling , Fermi problems , Primary School , Conocimiento del profesor , Modelización matemática , Problemas de Fermi , Educación Primaria
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial (by-nc)
Source:
Modelling in Science Education and Learning. (eissn: 1988-3145 )
DOI: 10.4995/msel.2019.10977
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/msel.2019.10977
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record