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dc.contributor.author | Besuievsky, Gonzalo | es_ES |
dc.contributor.author | Patow, Gustavo | es_ES |
dc.date.accessioned | 2020-03-10T13:00:25Z | |
dc.date.available | 2020-03-10T13:00:25Z | |
dc.date.issued | 2013-11-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/138664 | |
dc.description.abstract | [EN] In this paper we target the goal of obtaining detailed historical virtual buildings, like a castle or a city old town, through a methodology that facilitates their reconstruction. We allow having in a short time an approximation model that is flexible for being explored, analyzed and eventually modified. This is crucial for serious game development pipelines, whose objective is focused not only on accuracy and realism, but also on transmitting a sense of immersion to the player. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] En este trabajo apuntamos al objetivo de obtener edificios históricos virtuales con alto nivel de detalle, como por ejemplo un castillo o un barrio de una ciudad antigua, a través de una metodología que facilite su reconstrucción. Las herramientas que proponemos nos permiten obtener rápidamente un modelo aproximado y flexible para ser explorado, analizado o eventualmente modificado. Modelos con estas características son esenciales para el desarrollo en plataformas de juegos serios, cuyo objetivo fundamental se centra no sólo en la precisión y el realismo, sino también en transmitir una sensación de inmersión para el jugador. | es_ES |
dc.description.sponsorship | We would like to thank Adriana Desplans for help with the Carcassonne prototype. This work was partially funded with grant TIN2010-20590-C02-02 from Ministerio de Ciencia e Innovación, Spain. | es_ES |
dc.language | Inglés | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.relation.ispartof | Virtual Archaeology Review | es_ES |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) | es_ES |
dc.subject | Modelado procedural | es_ES |
dc.subject | Arquitectura histórica | es_ES |
dc.subject | Procedural modeling | es_ES |
dc.subject | Historical architecture | es_ES |
dc.title | Procedural modeling historical buildings for serious games | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.4995/var.2013.4268 | |
dc.relation.projectID | info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//TIN2010-20590-C02-02/ES/AVANCES EN REALIDAD VIRTUAL PARA APLICACIONES PUNTERAS-UDG/ | es_ES |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Besuievsky, G.; Patow, G. (2013). Procedural modeling historical buildings for serious games. Virtual Archaeology Review. 4(9):160-166. https://doi.org/10.4995/var.2013.4268 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | OJS | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/var.2013.4268 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 160 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 166 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.volume | 4 | es_ES |
dc.description.issue | 9 | es_ES |
dc.identifier.eissn | 1989-9947 | |
dc.relation.pasarela | OJS\4268 | es_ES |
dc.contributor.funder | Ministerio de Ciencia e Innovación | es_ES |
dc.description.references | P. Müller, P. Wonka, S. Haegler, A. Ulmer, and L. Van Gool. Procedural modeling of buildings. ACM Trans. Graph., 25(3):614-623, 2006. http://dx.doi.org/10.1145/1141911.1141931 | es_ES |
dc.description.references | P.Musialski, P. Wonka, D. Aliaga, M. Wimmer, L. van Gool and W. Purgathofer. A Survey of Urban Reconstruction. EUROGRAPHICS 2012 State of the Art Reports | es_ES |
dc.description.references | S. Haegler, P.Mller and L. Van Gool. Procedural Modeling for Digital Cultural Heritage. EURASIP J. Image and Video Processing V 2009. | es_ES |
dc.description.references | R. Ridorsa, G. Patow, The skylineEngine System, in XX Congreso Español de Iinformàtica Gràfica, CEIG2010 (2010), pp. 207-216 | es_ES |
dc.description.references | L. Krecklau, C. Manthei, L. Kobbelt. Procedural Interpolation of Historical City Maps. Vol. 31 (2012), Number 2 | es_ES |
dc.description.references | G. Patow, User-Friendly Graph Editing for Procedural Buildings.IEEE Computer Graphics and Applications, vol. 32, no. 2, Mar./Apr. 2012, pp. 66--75; http://dx.doi.org/10.1109/MCG.2010.104 | es_ES |
dc.description.references | B.Watson, P. Müller, O. VERYOVKA, A.Filler., P. Wonka and C.Sexton. 2008. Procedural urban modeling in practice. IEEE Computer Graphics and Applications 28, 18-26. http://dx.doi.org/10.1109/MCG.2008.57 | es_ES |
dc.description.references | CityEngine 2011. www.procedural.com | es_ES |
dc.description.references | G. Besuievsky and G. Patow, A Procedural Modelling Approach for Automatic Generation of LoD Building Models, Proceedings of the CISBAT 2011, pp. 993-998, Lausanne, Switzerland. | es_ES |
dc.description.references | O. Pueyo, G. Patow. Structuring Urban Data, Tech. Rep. IMA12-01-RR, Dept. IMA, Universitat de Girona (2012) | es_ES |
dc.description.references | S.Barroso, G.Patow. Recreación de estructuras arquitectónicas mediante modelaje p | es_ES |