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Serious Games Network

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Serious Games Network

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dc.contributor.author Vaz de Carvalho, Carlos es_ES
dc.contributor.author Latorre Andrés, Pedro M. es_ES
dc.contributor.author Serón Arbeloa, Francisco José es_ES
dc.date.accessioned 2020-03-11T08:31:03Z
dc.date.available 2020-03-11T08:31:03Z
dc.date.issued 2013-11-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/138687
dc.description.abstract [EN] “Serious games” can be defined as (digital) games used for purposes other than mere entertainment. Serious Games can be applied to a broad spectrum of areas, e.g. educational, healthcare, training in hazardous environments or situations. Game-based Learning, one aspect of Serious Games, are also more and more explored for all levels of education in different subjects, such as Ancient History. The SEGAN (SErious GAmes Network) will create a Community of Practice on the Serious Games subject. The main objective is to create a stable (but expanding) consortium to exchange ideas and experiences related to Serious Games. The SEGAN Network invites the people of the community of Archaeology, Cultural Heritage and Ancient History interested in Serious Games to join the net and to participate in their activities. es_ES
dc.description.abstract [ES] Los “juegos serios" se podrían definir como aquellos juegos (digitales) utilizados para fines distintos del mero entretenimiento. El concepto de “juegos serios” se puede aplicar a un amplio espectro de áreas, por ejemplo la educación, la sanidad, la formación en entornos o situaciones peligrosas. Los juegos de aprendizaje también son cada vez más utilizados en todos los niveles de la educación y en prácticamente todos los temas, como por ejemplo la Historia Antigua. La red SEGAN (SErious GAmes Network) va a crear una comunidad de trabajo sobre el tema de los “juegos serios". El objetivo principal es crear un consorcio estable -pero en expansión- para intercambiar ideas y experiencias relacionadas con los Juegos Serios. La Red SEGAN invita a las personas de la comunidad de Arqueología, Patrimonio Cultural y la Historia Antigua interesado en juegos serios a unirse a la red y participar en sus actividades. es_ES
dc.description.sponsorship This paper has been partly funded by the project “Serious Games Project – SEGAN”, no. 519332- LLP-1-2011-1-PT-KA3-KA3NW. Lifelong Learning. Education, Audiovisual and Culture Agency of the European Union. This paper has been funded by the project “Replikants: Towards a New Generation of Human‐like Agents”, TIN2011‐24660, S. G. P. I., Ministerio Ciencia e Innovación (Spain)
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.relation.ispartof Virtual Archaeology Review es_ES
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject Serious games es_ES
dc.subject Game based learning es_ES
dc.subject Community practice es_ES
dc.subject Juegos serios es_ES
dc.subject Aprendizaje basado en juegos es_ES
dc.subject Comunidad de práctica es_ES
dc.title Serious Games Network es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.identifier.doi 10.4995/var.2013.4271
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/EACEA//519332- LLP-1-2011-1-PT-KA3-KA3NW/ es_ES
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//TIN2011‐24660/ES/HACIA UNA NUEVA GENERACION DE AGENTES DE TIPO HUMANO/ es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Vaz De Carvalho, C.; Latorre Andrés, PM.; Serón Arbeloa, FJ. (2013). Serious Games Network. Virtual Archaeology Review. 4(9):174-180. https://doi.org/10.4995/var.2013.4271 es_ES
dc.description.accrualMethod OJS es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/var.2013.4271 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 174 es_ES
dc.description.upvformatpfin 180 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 4 es_ES
dc.description.issue 9 es_ES
dc.identifier.eissn 1989-9947
dc.relation.pasarela OJS\4271 es_ES
dc.contributor.funder Education, Audiovisual and Culture Executive Agency es_ES
dc.contributor.funder Ministerio de Ciencia e Innovación es_ES
dc.description.references ANDERSON, Eike Falk et al. (2010): "Developing Serious Games for Cultural Heritage: A State-ofthe- Art Review", Virtual Reality 14(4), Springer, pp. 255-275. es_ES
dc.description.references FRANSSILA, H. & PEHKONNEN, M. (2005): "Why do ICT-Strategy implementation in schools fail and ICT-Practices do no develop?", in Media Skills and Competence Conference Proceedings. Tampere, Finland, pp. 9-16. es_ES
dc.description.references HOUTHOFF BURUMA - The Game. http://www.ranj.com/content/werk/houthoff-buruma-thegame es_ES
dc.description.references HUSSAIN, T.S. & FERGUSON, W. (2005): "Efficient development of large-scale military training environments using a multi-player game", in Proceedings of the 2005 Fall Simulation Interoperability Workshop, pp. 421-431. Orlando, FL, September. es_ES
dc.description.references IBM Service Management Virtual Simulator http://www-01.ibm.com/software/tivoli/features/smsimulator/ es_ES
dc.description.references The Novicraft HRD game http://www.teamingstream.com/ es_ES
dc.description.references The SEGAN project http://seriousgamesnet.eu es_ES
dc.description.references MOLONEY, J. & AMOR, R.: "StringCVE: Advances in a Game Engine-Based Collaborative Virtual Environment for Architectural Design", in Proceedings of the International Conference on Applications of Virtual Reality, Blacksburg, 2003, September 156-168, pp. 24-26. es_ES
dc.description.references SUSI, Tarja (2007): "Serious Games - An Overview", Technical Report HS- IKI -TR-07-001. School of Humanities and Informatics. University of Skövde, Sweden. es_ES
dc.description.references The TIMEMESH Game http://timemesh.eu/ es_ES
dc.description.references WALLIN, E. (2005): "The Rise and Fall of Swedish Educational Technology1960-1980", in Scandinavian Journal of Educational Research, 5, pp. 437-460. es_ES


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