- -

The drawing of the ellipse in the painting until Caravaggio

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

The drawing of the ellipse in the painting until Caravaggio

Show full item record

Fraga, F.; Amado Lorenzo, A.; Colón Alonso, M. (2020). The drawing of the ellipse in the painting until Caravaggio. EGA Expresión Gráfica Arquitectónica. 25(38):112-125. https://doi.org/10.4995/ega.2020.11420

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/139166

Files in this item

Item Metadata

Title: The drawing of the ellipse in the painting until Caravaggio
Secondary Title: El trazado de la elipse en la pintura hasta Caravaggio
Author: Fraga, Fernando Amado Lorenzo, Antonio Colón Alonso, Marta
Issued date:
Abstract:
[EN] The circle is present in a great number of elements in our environment. As it has to be seen in perspective, is perceived by the eye as a perfect ellipse, one can assure that the latter is the most frequent in ...[+]


[ES] El círculo está presente en infinidad de elementos de nuestro entorno. Debido a que, visto en perspectiva, es percibido por el ojo como una elipse perfecta, no es descabellado afirmar que esta última es la curva más ...[+]
Subjects: Pintura , Perspectiva , Elipse , Geometría , Caravaggio , Painting , Perspective , Ellipse , Geometry
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
EGA Expresión Gráfica Arquitectónica. (issn: 1133-6137 ) (eissn: 2254-6103 )
DOI: 10.4995/ega.2020.11420
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/ega.2020.11420
Type: Artículo

References

BACCARI, Ada, 2010, A Brief Outline. Accademia Nazionale dei Lincei, Roma.

CHING, Francis D.K. 1999. Dibujo y proyecto. Barcelona: Gustavo Gili.

DE SIMONI, Luigi; DE SIMONI, Pietro, 1992. Spazio Prospettico. Roma: Bonacci. [+]
BACCARI, Ada, 2010, A Brief Outline. Accademia Nazionale dei Lincei, Roma.

CHING, Francis D.K. 1999. Dibujo y proyecto. Barcelona: Gustavo Gili.

DE SIMONI, Luigi; DE SIMONI, Pietro, 1992. Spazio Prospettico. Roma: Bonacci.

DURERO, Alberto, 2000 [1525]. De la medida. Madrid: Akal.

GENTIL, Jose Mª, 2011. Sobre la supuesta perspectiva antigua. Sevilla: Secretariado de Publicaciones de la Universidad de Sevilla.

GOMBRICH, Ernst H., 1995 [1950]. La historia del arte. Madrid: Debate.

KIRCHER, Athanasius, 1650. Athanasii Kircheri Fvldensis e Soc. Iesv presbyteri Mvsvrgia vniversalis: Ars magna. Roma: Jacobus Viva.

LANGDON, Helen, 2010, Caravaggio, Edhasa, Barcelona

PANOFSKI, Erwin, 2005 [1943]. Vida y arte de Alberto Durero. Madrid: Alianza Forma.

RUSKIN, John, 1999 [1857]. Técnicas de dibujo. Barcelona: Laertes.

VASARI, Giorgio, 1906 [1550]. Le opere de Giorgio Vasari. Florencia: Sansoni.

VILLANUEVA, Lluis, 1996. Perspectiva lineal. Su relación con la fotografía. Barcelona: UPC.

WRIGHT, Lawrence, 1985. Tratado de perspectiva. Barcelona: Stylos.

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record