Almarshoud, A. F. (2011). Developing a rubric-based framework for measuring the ABET outcomes achieved by students of electric machinery courses. International Journal of Engineering Education, 27(4), 859-866.
Al-Twaijry, H. A., Mekhallalati, M. C., Abachi, H. R., y Muhammad, G. (2012). A Rubrics Based Quality Improvement Methodology for ABET Accreditation. International Journal of Engineering Education, 28(6), 1266-1273.
Allen, S., y Knight, J. (2009). A Method for Collaboratively Developing and Validating a Rubric. International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 3(2), 10.
[+]
Almarshoud, A. F. (2011). Developing a rubric-based framework for measuring the ABET outcomes achieved by students of electric machinery courses. International Journal of Engineering Education, 27(4), 859-866.
Al-Twaijry, H. A., Mekhallalati, M. C., Abachi, H. R., y Muhammad, G. (2012). A Rubrics Based Quality Improvement Methodology for ABET Accreditation. International Journal of Engineering Education, 28(6), 1266-1273.
Allen, S., y Knight, J. (2009). A Method for Collaboratively Developing and Validating a Rubric. International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 3(2), 10.
Andrade, H. G. (1997). Understanding Rubrics. Educational Leadership, 54(4), 1-8.
Andrade, H. G. (2005). Teaching with Rubrics: The good, the bad and the ugly. College Teaching, 53(1), 27-31.
Barney, S., Khurum, M., Petersen, K., Unterkalmsteiner, M., Jabangwe, R. (2012). IEEE Transactions on Education, 55(3), 319-325.
Bauer, C. (2008). Grading rubrics for engineering presentations and report. En ASME (Eds), ASME International Mechanical Engineering Congress and Exposition, Boston, Massachusetts, Estados Unidos.
Cebrián, M., (2011) (dir.). Servicio federado de e-rúbrica para la evaluación de aprendizajes universitarios. Memoria Técnica para proyectos tipo A y B. Referencia EDU2010-15432.
Cebrián, M., Martínez M.E., Gallego M.J., y Raposo M. (2011). E-rúbrica para la evaluación: una experiencia de colaboración interuniversitaria en materia TIC. 2º Congreso Internacional de Uso y Buenas Prácticas con TIC, Universidad de Málaga, Málaga, España.
Conde A., y Pozuelo F. (2007). Las plantillas de evaluación (rúbrica) como instrumento para la evaluación. Un estudio de caso en el marco de la reforma de la enseñanza universitaria en el EEES. Investigación en la Escuela, (63), 77-90.
Gallavan, N. P., y Kottler E. (2009). Constructing rubrics and assessing progress collaboratively with social studies students. The Social Studies, 100(4), 154-159.
Kemppainen, A., Amato-Henderson, S., y Hein, G. (2010). Work in Progress: Refining a technical communication rubric for first-year engineering instructors. En FIE (Eds), 40th Annual Frontiers in Education Conference, Arlington, Northern Virginia, Washington D.C., Estados Unidos.
Khaja, K., Chang, V., Adamek, M. E., y Johnsen, M. (2012). Rubrics as a tool for learning and assessment: What do baccalaureate students think? Journal of Teaching in Social Work, (32), 421-437.
Hernández-Leo, D., Moreno, V., Camps, I., Clarisó, R., Martínez-Monés, A., Marco-Galin do, M.J., y Melero, J. (2013). Implementación de buenas prácticas en los Trabajos Fin de Grado. Revista de Docencia Universitaria, 11 (Número especial, 2013), 269-278.
Manchado, E. y López, I. (2012). Coordinación por módulos de asignaturas en el Grado de Ingeniería de Diseño Industrial y Desarrollo de Producto de la Universidad de Zaragoza. Revista de Docencia Universitaria, 10(3), 195-207.
Martínez, M., Amarante, B., Cadenato A., y Rodríguez, R. (2013). Una propuesta de evaluación de competencias genéricas en grados de Ingeniería. Revista de Docencia Universitaria, 11, (Número especial, 2013), 113-139.
Martinez, E., Tellado, F., y Raposo, M., (2013). La rúbrica como instrumento para la autoevaluación: un estudio piloto. Revista de Docencia Universitaria, 11(2),373- 390.
Moskal, B. (2000). Scoring rubrics: what, when and how? Practical Assessment. Research & Evaluation, 7 (3). Recuperado el 2 de octubre de 2013, de http://eri cae.net/pare/75~getvn.html
Pérez, J. E., García, J., y Sierra, A. (2013). Desarrollo y evaluación de competencias genéricas en los títulos de grado. Revista de Docencia Universitaria, 11 (Número especial, 2013), 175-196.
Pérez, C., Arranz, G., Fernando, M., González, M., Patiño, M.R., Portillo, A., y Simón, M.A. (2008). Experiencias de evaluación de competencias genéricas mediante rúbricas. XVI Congreso Universitario de Innovación Educativa en las Enseñanzas Técnicas, Universidad de Cádiz, Cadiz, España.
Platanitis, G., Pop-Ilive, R., y Nokleby, S. (2009). Implementation and effect of rubrics in capstone design courses. En ASME (Eds), Proceedings of the ASME International Design Engineering Technical Conferences and Computers and Information in Engineering Conference, San Diego, California, Estados Unidos.
Raposo, M., y Martínez, E. (2011). La Rúbrica en la Enseñanza Universitaria: Un Recurso Para la Tutoría de Grupos de Estudiantes. Formación Universitaria, 4(4), 19-28.
Reid, K. J., y Cooney, E. M. (2008). Implementing rubrics as part of an assessment plan. International Journal of Engineering Education, 24(5), 893-900.
Serrano, A., Hernández, M., Pérez, E. y Biel, P. (2013). Trabajo por módulos: un modelo de aprendizaje interdisciplinar y colaborativo en el Grado en Ingeniería en Diseño Industrial y Desarrollo de Producto. Revista de Docencia Universitaria, 11 (Número especial, 2013), 197-220.
Rubistar. Recuperado el 2 de octubre de 2013, de http://rubistar.4teachers.org
Stevens, D.D., y Levi, A.J. (2005). Introduction to rubrics: An assessment tool to save grading time, convey effective feedback and promote student learning. Sterling, VA: StylusPublishers.
Tellado, F., Martinez, E. Raposo, M., y Doval, M. (2012). Porcentaje de cambio en la evaluación y autoevaluación mediante la utilización de rúbricas. Comunicación. II Congreso Internacional sobre Evaluación por competencias mediante erúbricas, Universidad de Málaga, Málaga, España.
Welch, H., Suri, D., y Durant, E. (2009). Rubrics for assessing oral communication in the Capstone Design Experience: Development, application, analysis and refine ment. International Journal of Engineering Education, 25(5), 952-961.
Woodhall, T. F. C., y Strong, D. S. (2009). Development of rubric-based assessment methodology for student design projects. Proceedings of ICED 09, the 17th International Conference on Engineering Design, 10, 281-287. Design Society and the Stanford Center for Design Research, Palo Alto, California, Estados Unidos.
Universidad de Zaragoza. (2008). Memoria para la solicitud de verificación del título oficial de Grado en Diseño Industrial y Desarrollo de Producto. Recuperado el 15 de enero de 2014, de http://euitiz.unizar.es/documentos/infoacademica/ memorias_verificacion_grado/Memoria_verificacion_grado_DI.pdf
[-]