- -

Lenguaje del arquitecto: diagnóstico y propuestas académicas.

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Lenguaje del arquitecto: diagnóstico y propuestas académicas.

Show full item record

Castaño Perea, E.; De La Fuente Prieto, J. (2013). Lenguaje del arquitecto: diagnóstico y propuestas académicas. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 11(3):301-320. https://doi.org/10.4995/redu.2013.5530

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/140086

Files in this item

Item Metadata

Title: Lenguaje del arquitecto: diagnóstico y propuestas académicas.
Secondary Title: Architect Language: diagnosis and academic proposals
Author: Castaño Perea, Enrique De la Fuente Prieto, Julian
Issued date:
Abstract:
[ES] El lenguaje del arquitecto como herramienta de comunicación y signo de pertenencia a la tribu tiene notables dificultades cuando lo trasladamos a la universidad, donde el arquitecto tiene que transmitir a sus alumnos ...[+]


[EN] The language of architecture as a communication tool and a sign of belonging to the tribe has considerable difficulties when it is used at university. In this academic context, the architect has to transmit knowledge ...[+]
Subjects: Architect language , Diagnosis , Metaphor , Academic writing , Academic literacy , Academic communication , Lenguaje arquitectura , Diagnóstico , Metáfora , Escritura académica , Alfabetización académica , Comunicación académica
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 ) (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2013.5530
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2013.5530
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record