- -

Un ejemplo de profesor agente de buenas prácticas docentes en el ámbito de la Sociología.

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Un ejemplo de profesor agente de buenas prácticas docentes en el ámbito de la Sociología.

Show full item record

González García, F.; Fiz Poveda, MR.; Ayerdi Echeverri, P. (2012). Un ejemplo de profesor agente de buenas prácticas docentes en el ámbito de la Sociología. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 10(1):105-122. https://doi.org/10.4995/redu.2012.6124

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/141074

Files in this item

Item Metadata

Title: Un ejemplo de profesor agente de buenas prácticas docentes en el ámbito de la Sociología.
Secondary Title: An example of an university lecturer in Sociology who is a recognised good teaching practitioner.
Author: González García, Fermín Fiz Poveda, Mª Reyes Ayerdi Echeverri, Peio
Issued date:
Abstract:
[ES] Se muestra en este trabajo un modelo de conocimiento construido sobre buenas prácticas docentes de un profesor universitario, responsable de la asignatura “Organización Social y Desarrollo Humano”, correspondiente ...[+]


[EN] This paper presents a knowledge model of the good teaching practice of a university lecturer in “Social Organization and Human Development” a subject taught in the first semester in Sociology: The model was developed ...[+]
Subjects: Good teaching practice , Concept maps , Expert knowledge , Knowledge model , CMap Tools software , University lecturer , Social Organization and Human Development , Sociology , Buenas prácticas docentes , Mapas conceptuales , Conocimiento experto , Modelo de conocimiento , Profesor universitario , Organización Social y Desarrollo Humano , Sociología
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 ) (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2012.6124
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2012.6124
Type: Artículo

References

González García, F. M. and Zuasti Urbano, J. (2008). The Running of the Bulls. A Practical Use of Concept Mapping to Capture Expert Knowledge, Proceedings of 3rd International Conference on Concept Mapping, Tallin, Helsinky.

González García, F. Mª (2008, 2ª ed.). El Mapa Conceptual y el Diagrama V. Recursos para la Enseñanza Superior en el Siglo XXI. Madrid: Narcea.

González García, F.Mª.; Guruceaga Zubillaga, A.; Pozueta Mendia, E.; Lara González, R. (2009). Making visible good teaching practices of a university lecturer by using concept mapping. IADAT JOURNAL of Advanced Technology on Education, 3, (3),424‐426. [+]
González García, F. M. and Zuasti Urbano, J. (2008). The Running of the Bulls. A Practical Use of Concept Mapping to Capture Expert Knowledge, Proceedings of 3rd International Conference on Concept Mapping, Tallin, Helsinky.

González García, F. Mª (2008, 2ª ed.). El Mapa Conceptual y el Diagrama V. Recursos para la Enseñanza Superior en el Siglo XXI. Madrid: Narcea.

González García, F.Mª.; Guruceaga Zubillaga, A.; Pozueta Mendia, E.; Lara González, R. (2009). Making visible good teaching practices of a university lecturer by using concept mapping. IADAT JOURNAL of Advanced Technology on Education, 3, (3),424‐426.

González García, F.Mª.; Guruceaga Zubillaga, A.; Pozueta Mendía, E.; Porta Cuéllar, S. (2010). Una Aproximación al Conocimiento de una Profesora Universitaria, Agente de Buenas Prácticas Docentes, Utilizando Mapas Conceptuales. PROFESORADO. Revista de currículum y formación del profesorado. 14 (3), 117‐ 130.

Novak, J.D., (1998) Learning, creating and using knowledge: Concept maps as facilitative tools in schools and corporations. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.

Novak, J.D & Cañas, A.J. The Theory Underlying Concept Maps and How to Construct Them, Technical Report IHMC CmapTools 2006‐01, Florida Institute for Human and Machine Cognition.

Zabalza, M.A. (2004‐08). Elicitación y representación del conocimiento de profesores universitario protagonistas de buenas prácticas docentes: ingeniería del conocimiento para la mejora de la calidad de la docencia universitaria en el marco del proceso de convergencia europeo. Universidad de Santiago de Compostela.

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record