- -

Las competencias del profesorado en el entorno CDIO

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Las competencias del profesorado en el entorno CDIO

Show full item record

Bragós Bardia, R. (2012). Las competencias del profesorado en el entorno CDIO. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 10(2):57-73. https://doi.org/10.4995/redu.2012.6097

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/141309

Files in this item

Item Metadata

Title: Las competencias del profesorado en el entorno CDIO
Secondary Title: Faculty teaching skills in the CDIO initiative
Author: Bragós Bardia, Ramon
Issued date:
Abstract:
[ES] La iniciativa CDIO (Concebir-Diseñar-Implementar-Operar) es un entorno cooperativo nacido en el MIT y las universidades suecas de Chalmers, Linköping y KTH en el que actualmente participan más de 80 instituciones ...[+]


[EN] The CDIO initiative (Conceive-Design-Implement-Operate) is a collaborative framework initially created by the MIT and the Swedish universities of Chalmers, KTH and Linköping. Over 80 institutions from over 25 countries ...[+]
Subjects: Faculty teaching skills , Generic Skills , CDIO , Competencias del profesorado , Competencias genéricas
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 ) (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2012.6097
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2012.6097
Type: Artículo

References

Bragós, R., Alarcón, E., Cabrera, M., Calveras, A., Comellas, J., O'callaghan, J., Pegueroles, J., Prat, L., Sáez, G., Sardà, J. and Sayrol, E. (2010). Proceso de inserción de competencias genéricas en los nuevos planes de estudios de grado de la ETSETB-UPC de acuerdo con el modelo CDIO. Actas de Tecnologías Aplicadas a la Enseñanza de la Electrónica, TAEE'2010.

CDIO (2004). The CDIO Standards. http://www.cdio.org/implementing-cdio/standards/12- cdio-standards

Christiansen, B.L., Jensen, L.B., Krogsboll, A., Willumsen, L. (2010). Sustaining momentum when implementing CDIO in a set of study programs. Proceedings of the 6th CDIO International Conference. Montréal. [+]
Bragós, R., Alarcón, E., Cabrera, M., Calveras, A., Comellas, J., O'callaghan, J., Pegueroles, J., Prat, L., Sáez, G., Sardà, J. and Sayrol, E. (2010). Proceso de inserción de competencias genéricas en los nuevos planes de estudios de grado de la ETSETB-UPC de acuerdo con el modelo CDIO. Actas de Tecnologías Aplicadas a la Enseñanza de la Electrónica, TAEE'2010.

CDIO (2004). The CDIO Standards. http://www.cdio.org/implementing-cdio/standards/12- cdio-standards

Christiansen, B.L., Jensen, L.B., Krogsboll, A., Willumsen, L. (2010). Sustaining momentum when implementing CDIO in a set of study programs. Proceedings of the 6th CDIO International Conference. Montréal.

Crawley, E. F. (2001). The CDIO Syllabus. A Statement of Goals for the Undergraduate Engineering Education. MIT CDIO Report #1. http://www.cdio.org/files/CDIO_Syllabus_Report.pdf

Crawley, E. F., Malmqvist, J., Östlund, S., Brodeur. D. (2007). Rethinking engineering education: the CDIO approach. New York, USA: Springer.

Crawley, E.F., Malmqvist, J., Lucas, W.A., Brodeur, D., (2011). The CDIO Syllabus v2.0. An Updated Statement of Goals for Engineering Education. Proceedings of the 7th International CDIO Conference, Technical University of Denmark, Copenhagen. http://www.cdio.org/files/project/file/cdio_syllabus_v2.pdf

Kontio, J. (2009). Active learning training for the faculty: a case study. Proceedings of the 5th CDIO International Conference. Singapore.

Kozanitis, A., Leong, H., Huay, W.K., Singh, M.N., Hermon, P., Edström, K., Lei, H. (2009). Exploring different faculty development models that support CDIO implementation. Proceedings of the 5th CDIO International Conference. Singapore.

Malmqvist, J., K. Edström, S. Gunnarsson and S. Östlund (2005). Use of CDIO Standards in Swedish national evaluation of engineering education programs. Proceedings of the 1st Annual CDIO Conference. Kingston, Ontario.

Malmqvist, J., Bankel, J., Enelund, M., Gustafsson, G., Wedel, M.K. (2010). Ten years of CDIOexperiences from a long-term education development process. Proceedings of the 6th CDIO International Conference. Montréal.

Torra, I. (2011). Identificación, desarrollo y evaluación de competencias docentes en la aplicación de planes de formación dirigidos a profesorado universitario. http://www.upc.edu/ice/

Vigild, M. (2009). Handbog for CDIO pa DTU's diplomingeioruddannelser. Danmarks Tekniske Universitet. http://www.dtu.dk/upload/administrationen%20- %20101/aus/cdio/cdio_h%C3%A5ndbog_endelig.pdf

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record