Beckers, J. (2007). Compétences et identité professionnelles. L'enseignement et autres métiers de l'interaction humaine. Bruxelles (Belgique): Éditions de Boeck Université.
Corleto, C., Kimball, J., Tipton, A., & MacLauchlan, R. (1996, 6‐9 Nov, 1996). Foundation Coalition First Year Integrated Engineering Curriculum at Texas A6M University‐ Kingsville: Development, Implementation and Assessment. Paper presented at the Frontiers in Education Conference., 26th Annual Conference, Proceedings., Salt Lake City, Utah.
Dienstag, J. L. (2011). Evolution of the New Pathway Curriculum at Harvard Medical School: the New Integrates Curriculum. Perspectives in Biology and Medicine, 54(1), 36‐54.
[+]
Beckers, J. (2007). Compétences et identité professionnelles. L'enseignement et autres métiers de l'interaction humaine. Bruxelles (Belgique): Éditions de Boeck Université.
Corleto, C., Kimball, J., Tipton, A., & MacLauchlan, R. (1996, 6‐9 Nov, 1996). Foundation Coalition First Year Integrated Engineering Curriculum at Texas A6M University‐ Kingsville: Development, Implementation and Assessment. Paper presented at the Frontiers in Education Conference., 26th Annual Conference, Proceedings., Salt Lake City, Utah.
Dienstag, J. L. (2011). Evolution of the New Pathway Curriculum at Harvard Medical School: the New Integrates Curriculum. Perspectives in Biology and Medicine, 54(1), 36‐54.
Gott, S. P. (1990). The assisted learning of strategic skills. In N. Fredericksen, R. Glaser, A. Lesgols & M. Shafto (Eds.), Diagnostic monitoring of skill and knowledge acquisition (pp. 173‐189). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Hawes, G., & Rojas, A. M. (2012). Integración en el Currículum (pp. 21). Santiago: Departamento de Educación en Ciencias de la Salud, Facultad de Medicina, Universidad de Chile.
Hawes, G., & Troncoso, K. (2009). Conceptualización de la competencia. Santiago: Universidad de Chile, Facultad de Medicina.
Jonnaert, P., Masciotra, D., Barrette, J., Morel, D., & Mane, Y. (2007). From Competence in the Curriculum to Competence in Action. Prospects, 37(2), 187‐ 203.
Le Boterf, G. (2000). Ingeniería de las competencias. Barcelona: Gestión 2000.
Le Boterf, G. (2003). Ingénierie et Évaluation des Compétences. Paris: Éditions d'Organisation.
Leblanc, S., Ria, L., Dieumegard, G., Serres, G., & Durand, M. (2008). Concevoir des dispositifs de formation professionnelle des enseignants á partir de l'analyse de l'activité dans un approche enactive. Activités. Revue electronique., 5(1).
Maturana, H., & Varela, F. (1973). De Máquinas y Seres Vivos: Una teoría sobre la organización biológica. Santiago de Chile: Editorial Universitaria.
Perrenoud, P. (2004). Diez nuevas competencias para enseñar. Barcelona: Editorial Graó.
Sadovnik, A. R. (2001). Basil Bernstein (1924‐2000). Perspectivas: revista trimestral de educación comparada, XXXI (4), 687‐703.
Troncoso, K., & Hawes, G. (2007). Esquema general para los procesos de transformación curricular en el marco de las profesiones universitarias. Santiago: Dirección de Pregrado, Vicerrectoría de Asuntos Académicos, Universidad de Chile.
Varela, F. (1990). Conocer. Las ciencias cognitivas: tendencias y perspectivas. Cartografía de las ideas actuales. Barcelona: Gedisa.
Varela, F. (1991). Ética y Acción. Conferencias italianas dictadas en la Universidad de Bolonia 16‐18 de Diciembre de 1991. Santiago: Dolmen.
Varela, F. (2000). Four batons for the future of cognitive science. In B. Wiens (Ed.), Envisioning Knowledge: Dumont Cologne.
[-]