- -

¿Es posible un curriculum más allá de las asignaturas? Diseño y práctica del grado de Educación Social en la Universidad del País Vasco

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

¿Es posible un curriculum más allá de las asignaturas? Diseño y práctica del grado de Educación Social en la Universidad del País Vasco

Show full item record

Arandia Loroño, M.; Fernandez Fernandez, I. (2012). ¿Es posible un curriculum más allá de las asignaturas? Diseño y práctica del grado de Educación Social en la Universidad del País Vasco. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 10(3):99-123. https://doi.org/10.4995/redu.2012.6016

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/141365

Files in this item

Item Metadata

Title: ¿Es posible un curriculum más allá de las asignaturas? Diseño y práctica del grado de Educación Social en la Universidad del País Vasco
Secondary Title: Is it possible a curriculum beyond the disciplines? Design and practice of the degree of Social Education at the University of the Basque Country
Author: Arandia Loroño, Maite Fernandez Fernandez, Idoia
Issued date:
Abstract:
[ES] El tránsito de un curriculum basado en las disciplinas a un curriculum más integrado es una de las claves para fomentar un aprendizaje por competencias. Un curriculum integrado aborda los procesos de enseñanza‐aprendizaje ...[+]


[EN] The transition from a discipline‐based curriculum to a more integrated one is one of the key aspects to encourage a competence‐based learning.. An integrated curriculum approaches the teaching‐learning processes ...[+]
Subjects: Curriculum integration , Educational model , Curriculum development , Cooperative learning , Active learning , Interdisciplinarity , Competencies , Integración curricular , Modelo educativo , Desarrollo curricular , Aprendizaje cooperativo , Educación activa , Interdisciplinariedad , Competencias
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 ) (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2012.6016
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2012.6016
Type: Artículo

Location


 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record