Biggs, J. (2003), 'Teaching for quality learning at University'. Buckinghamshire, Society for Reseach into Higher Educacion and Open University Press.
Del Canto P.; Gallego I.;López J.;Mora J.; Reyes A.; Rodríguez E.; Sanjeevan K.; Santamaría E. ;Valero M., (2009), 'Conflictos en el trabajo en grupo: cuatro casos habituales', Revista de Formación e Innovación Educativa Universitaria, 2(4), pp 221‐226
Felder R. (2005), "Understanding Student Differences", Journal of Engineering Education , 94(1), pp 57‐72.
[+]
Biggs, J. (2003), 'Teaching for quality learning at University'. Buckinghamshire, Society for Reseach into Higher Educacion and Open University Press.
Del Canto P.; Gallego I.;López J.;Mora J.; Reyes A.; Rodríguez E.; Sanjeevan K.; Santamaría E. ;Valero M., (2009), 'Conflictos en el trabajo en grupo: cuatro casos habituales', Revista de Formación e Innovación Educativa Universitaria, 2(4), pp 221‐226
Felder R. (2005), "Understanding Student Differences", Journal of Engineering Education , 94(1), pp 57‐72.
Felder R.; Silverman L., (1988) 'Learning and Teaching Styles In Engineering Educacion', Engr. Education, 78(7), pp 674‐681
Felder R.; Woods D.; Stice J.; Rugarcia A., (2000), 'The Future of Engineering Education. II. Teaching Methods that work', Chemi. Engineering Education, 34(1), pp 26‐29.
Font A. (2003), "Una experiencia de autoevaluación y evaluación negociada en un contexto de aprendizaje basado en problemas (ABP)". Revista de la Red Estatal de Docencia Universitaria. 3 (2). pp 100‐112
Fretag F.; Navarro L.; Marquéz J., (2008), 'Improving the Introduction to a Collaborative Project‐Based Course on Computer Network Applications'. ICCS 2008, Part II. Lecture Notes on Computer Science (LNCS) 5102, pp 669‐677.
HeyWood J., (2005), "Engineering Education. Research and Development in Curriculum and Instruction". IEEE Press. Published by John Wiley.
Leach L., Zepke N., (2011), 'Engaging students in learning: a review of a conceptual organiser', Higher Education Reserach Development, 30(2), pp 193‐204.
Libro Blanco de Ingenierías, (2006), Available in http://www.aneca.es/Documentos‐y‐ publicaciones/Libros‐Blancos
Linge N.; Parsons D., (2006) 'Problem‐Based Learning as an Effective Tool for Teaching Computer Network Design", IEEE Transaction on Education, 49(1), pp 5‐10
Mao H., Liu L., (2010) , 'The Research and Application of PBL Didactics in the Computer Network Technology Course'. 10th IEEE International Conference on Computer and Information Technology (CIT 2010).
Martín del Peso M.; Rabadán A.; Hernández J., (In press, 2013), 'Desajustes entre formación y empleo en el ámbito de las Enseñanzas Técnicas universitarias: la visión de los empleadores de la Comunidad de Madrid', Revista de Educación.
Ramos P.; Palacios G., (2010), 'Considerations on a PBL‐Based Course on Radio Communications: a Decade's Experience'. 40th ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference.
Regev G.; Gause D.;Wegmann A., (2009), 'Experiential learning approach for requirements engineering education', Requirements Engineering , Springer‐Velag 14, pp 269‐287.
Retention and Graduation Rates for Majors in Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM): Comparison of UMBC's STEM Students with STEM Students in Other Highly Selective Institutions'. (2004) Available in http://www.umbc.edu/oir/Reports/STEM%20CRSDE‐July2004.pdf
Riveira V.; Mataix A.; Carrasco A. (2006), 'Análisis de los factores que influyen en la duración efectiva de los estudios de ingeniería industrial'. X Congreso de Ingeniería de Organización.
Rué, J. (2009), 'El aprendizaje Autónomo en Educación Superior.' Narcea, S.A. de Ediciones.
Rué, J., Font, A., Cebrián, G..(2011), 'El ABP, un enfoque estratégico para la formación en Educación Superior. Aportaciones de un análisis de la formación en Derecho'. Revista de Docencia Universitaria, 9 (1), pp 25‐44.
Rugarcia, A.; Felder R., Woods D., Stice J. (2000),'The Future of Engineering Education. I. A vision for a new century', Chemi. Engineering Education, 34(1), pp 16‐25.
Sendra, S.; Canovas A.; García M.; Lloret J., (2009), "Método de evaluación cooperativa en clases prácticas de redes de ordenadores". EAA ‐ Jornadas de Innovación 2009.
Valero, J. (2007) Las dificultades que tienes cuando haces un PBL', La Educación Superior hacia la Convergencia Europea: Modelos basados en el aprendizaje. Universidad de Mondragón. Capítulo 8.
Vázquez, S. (2009) 'Rendimiento Académico y Patrones de Aprendizaje en Ingeniería'. Ingeniería y Universidad, 13 (1), pp 105‐136.
[-]