- -

Filosofía wiki: el compromiso de las soluciones

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Filosofía wiki: el compromiso de las soluciones

Show full item record

Barberà, E. (2009). Filosofía wiki: el compromiso de las soluciones. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 7(3):1-4. https://doi.org/10.4995/redu.2009.6257

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/141696

Files in this item

Item Metadata

Title: Filosofía wiki: el compromiso de las soluciones
Secondary Title: Wiki Philosophy – The Commitment to Solutions
Author: Barberà, Elena
Issued date:
Abstract:
[ES] Una wiki representa el tipo de herramientas que muchos estábamos esperando. Después de unos años siguiendo un enfoque sorprendentemente individualista en el desarrollo y uso de los espacios virtuales parece que nos ...[+]


[EN] A wiki represents the kind of tool many of us have been waiting for. After a few years of a surprisingly individualistic approach in the development and use of virtual environments, it so seems we have made up our ...[+]
Subjects: Wiki , University education , Collaborative learning approaches , Educación universitaria , Metodologías basadas en aprendizaje colaborativo
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 ) (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2009.6257
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2009.6257
Type: Artículo

References

Barton, M. (2004). Embrace the wiki way! [Versión electrónica]. May, 21, 2004 -14:34. Consultado el 1° de diciembre 2009 en http://www.mattbarton.net/tikiwiki/

Berge, L. Z., Collins, M., y Dougherty, K., 2000. "Design Guidelines for Web-Based Courses". En: Beverly Abbey (Ed.) Instructional and Cognitive Impacts of Web-Based Education. Hershey, PA: Idea Group Publishing.

Gunawardena, C. (1995). Social presence theory and implications for interaction and collaborative learning in computer conferencing. International Journal of Educational Telecommunications, 1(2-3), 147 - 166. [+]
Barton, M. (2004). Embrace the wiki way! [Versión electrónica]. May, 21, 2004 -14:34. Consultado el 1° de diciembre 2009 en http://www.mattbarton.net/tikiwiki/

Berge, L. Z., Collins, M., y Dougherty, K., 2000. "Design Guidelines for Web-Based Courses". En: Beverly Abbey (Ed.) Instructional and Cognitive Impacts of Web-Based Education. Hershey, PA: Idea Group Publishing.

Gunawardena, C. (1995). Social presence theory and implications for interaction and collaborative learning in computer conferencing. International Journal of Educational Telecommunications, 1(2-3), 147 - 166.

Lamb, B. (2002). Open Spaces: Wikis, Ready or Not. [Versión electrónica]. EDUCAUSE Review, 39(5), September/October 2004, 36-48. Consultado el 8 de junio de 2006 en http://www.educause.edu/pub/er/erm0.

Leuf, B., & Cunnignham, W. (2001). The wiki way: Quick collaboration on the web. Boston: Addison Wesley.

Palloff, R. M. y Pratt, K., 2001. Lessons from the cyberspace classroom. The realities of online teaching. San Francisco, CA: Jossey-Bass.

Muirhead, B. (2004). Research insights into interactivity. [Versión electrónica]. Consultado el 4 de diciembre de 2009 en http://www.itdl.org/Journal/mar_04/

Scardamalia, M., & Bereiter, C. (1994). Computer support for knowledge-building communities. Journal of the Learning Sciences, 3(3), 265-283.

Schwartz, L., Clark, S., Cossarin, M., & Rudolp, J. (2004). Educational Wikis: features and selection criteria. International Review of Research in Open and Distance Learning. [Versión electrónica]. Recuperado el 3 de diciembre de 2009 en http://cde.athabascau.ca/softeval.

[-]

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record