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Let's make people management visible

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Let's make people management visible

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dc.contributor.author Moldes Farelo, Rocío es_ES
dc.contributor.author García-Salmones, Lourdes es_ES
dc.contributor.author Gómez Sota, Fátima es_ES
dc.contributor.author Cordero Verdugo, R. Rebeca es_ES
dc.contributor.author Rodriguez Polo, Blanca es_ES
dc.date.accessioned 2020-04-29T12:08:46Z
dc.date.available 2020-04-29T12:08:46Z
dc.date.issued 2011-04-09
dc.identifier.issn 1887-4592
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/141997
dc.description.abstract [EN] “Let’s make people management visible” is an innovation project that was run in all 2nd year groups for the Managing People courses, within the Social Science Faculty. The project involved all the teachers who taught this course, and was organized around cooperative learning. The objective of this project was the students to understand and learn, in a playful way, the basics of People Management. To this end, students organized in teams, created a video documentary and a business case that should reflect one of the following areas of knowledge contained in the syllabus: job design, recruitment and selection, training, performance appraisal and motivation. To prepare the content for the video, students used bibliographic and audiovisual resources and they worked with the role‐ playing technique. After the videos were finished, students shared their acquired knowledge by putting in common their work and by solving the business cases developed by the other groups. The competencies developed were: teamwork, empathy, tolerance, decision making, responsibility and creativity. Thirty videos were submitted to the contest and published in the V Seminar on Human Resources, "Talentum." es_ES
dc.description.abstract [ES] "Hagamos visible la dirección de personas" es un proyecto de innovación que fue llevado a la práctica en todos los grupos de 2 º año de grado de los cursos de Dirección de Personas, en la Facultad de Ciencias Sociales. El proyecto involucró a todos los profesores que imparten este curso, y se organizó en torno al aprendizaje cooperativo. El objetivo de este proyecto fue que los estudiantes entendieran y aprendieran, de una manera lúdica, os fundamentos de la Gestión de Personas. Con este fin, los estudiantes organizados en equipos, crearon un video documental y un caso que debían reflejar una de las siguientes áreas de conocimiento contenida en el plan de estudios: diseño de puestos de trabajo, reclutamiento y selección, formación, evaluación del desempeño y motivación. Para preparar el contenido del video, los estudiantes utilizaron recursos bibliográficos y audiovisuales y se trabajó con la técnica de rol. Una vez que los videos se terminaron, los estudiantes compartieron sus conocimientos adquiridos mediante la puesta en común de su trabajo y resolvieron los casos desarrollados por los otros grupos. Las competencias desarrolladas fueron: el trabajo en equipo, la empatía, la tolerancia, la toma de decisiones, la responsabilidad y la creatividad. Treinta videos fueron presentados a concurso y publicado en el V Seminario de Recursos Humanos "Talentum" es_ES
dc.description.abstract [FR] “Rendons le Management de Personnes Évident”, c’est une activité d’innovation qui a eu lieu dans tous les groupes de 2eme année dans le cadre de la matieré “Direction du Personnel”, dans la Faculté de Sciences Sociales. Le projet a eté encadré par tous les professeurs qui enseignent cette matiére. En prennant comme base l’apprentissage coopératif, l’objectif a etait de rendré les etudiants capable de comprendre et apprendre, d’une façon ludique, les principes basics du Management de Personnes. À cet effet, les étudiants organisés en équipes, ont créé un documentaire visuel et un “cas d'affaires” qui devaient refléter un des domaines de connaissance contenus dans le programme: système de travail, recrutement, formation, évaluation du travail et motivation. Pour réaliserur la vidéo, les étudiants ont consulté des bibliographies specialisées, ainsi que des sources audiovisuelles. Ils ont travillé aussi avec la technique du role‐playing.Une fois les videos terminées, les étudiants ont partagé leur connaissance acquise en mettant en commun leur travail et leurs solutions aux différents cas d'affaires développés dans lesdifférents groupes. Les compétences développées ont eté: travail d'équipe, empathie, tolérance, prise de décision, responsabilité et créativité. Trente des videos ont été présentées au concours et édités dans le V Conference de Ressources Humaines, «Talentum. » es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.relation.ispartof REDU. Revista de Docencia Universitaria es_ES
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject Cooperative learning es_ES
dc.subject Active methodologies es_ES
dc.subject Educational innovation es_ES
dc.subject Higher education es_ES
dc.subject People management es_ES
dc.subject Aprendizaje cooperativo es_ES
dc.subject Metodologías activas es_ES
dc.subject Innovación docente es_ES
dc.subject Educación superior es_ES
dc.subject Gestión de personas es_ES
dc.title Let's make people management visible es_ES
dc.title.alternative Hagamos visible la dirección de personas. es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.identifier.doi 10.4995/redu.2010.6197
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Moldes Farelo, R.; García-Salmones, L.; Gómez Sota, F.; Cordero Verdugo, RR.; Rodriguez Polo, B. (2011). Let's make people management visible. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 8(2):95-116. https://doi.org/10.4995/redu.2010.6197 es_ES
dc.description.accrualMethod OJS es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/redu.2010.6197 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 95 es_ES
dc.description.upvformatpfin 116 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 8 es_ES
dc.description.issue 2 es_ES
dc.identifier.eissn 1887-4592
dc.relation.pasarela OJS\6197 es_ES
dc.description.references BENITO, A y CRUZ, A. (2007), Nuevas claves para la docencia universitaria en el Espacio Europeo de Educación Superior, Madrid, Ed. Narcea. es_ES
dc.description.references DE MIGUEL, DÍAZ, M. (COORD.); (2006), Metodología de enseñanza y aprendizaje para el desarrollo de competencias. Orientaciones para el profesorado universitario ante el Espacio Europeo de Educación Superior, Madrid, Ed. Alianza. es_ES
dc.description.references DÍAZ AGUADO, M. (2003), Educación intercultural y aprendizaje cooperativo, Madrid, Ed. Pirámide. es_ES
dc.description.references JOHNSON, D., JOHNSON, R., SMITH, K. (1997) El aprendizaje cooperativo regresa a la Universidad: ¿qué evidencia existe de qué funciona?, Universidad de Minnesota. es_ES
dc.description.references MARTÍNEZ, F. (ED.); (2003) Redes de comunicación en la enseñanza. Las nuevas perspectivas del trabajo cooperativo, Barcelona, Paidós. es_ES
dc.description.references MERCER, N. (2001), Palabras y mentes. Cómo usamos el lenguaje para pensar juntos, Barcelona, Paidós. es_ES
dc.description.references MONEREO, C., DURÁN, D. (2003) Entramados. Métodos de aprendizaje cooperativo y colaborativo, Barcelona, Edebé es_ES
dc.description.references PUTNAM, J. (1997) Cooperative learning in diverse classrooms. Nueva York: Prentice‐Hall. es_ES
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dc.description.references THOUSAND,.; NEVIN, V.; VILA, R.; (1994), An overview of cooperative learning. Creativity and collaborative learning. A practical guide to empowering students and teachers, Baltimore, Paul H. Brookes. es_ES


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