- -

E-portafolios. La búsqueda de un software coherente con la propuesta de enseñanza

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

E-portafolios. La búsqueda de un software coherente con la propuesta de enseñanza

Show full item record

Fraga Varela, F.; Gewerc Barujel, A. (2009). E-portafolios. La búsqueda de un software coherente con la propuesta de enseñanza. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 7(1):1-17. https://doi.org/10.4995/redu.2009.6254

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/142035

Files in this item

Item Metadata

Title: E-portafolios. La búsqueda de un software coherente con la propuesta de enseñanza
Secondary Title: E-portfolios Searching software consistent with teaching proposal
Author: Fraga Varela, Fernando Gewerc Barujel, Adriana
Issued date:
Abstract:
[ES] En este trabajo presentamos el portafolios digital como una herramienta que permite nuclear a su alrededor una propuesta de formación que haga frente a las nuevas demandas de la formación universitaria en general y a ...[+]


[EN] In this paper, we describe the e-portfolio as a tool which makes it possible to put together an education proposal that fulfils the new universities demands in general and a teacher education for the needs imposed by ...[+]
Subjects: Electronic portfolio , Personal Learning Environment , Educational software , Portafolios electrónico , Entorno personal de aprendizaje , Software educativo
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 ) (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2009.6254
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2009.6254
Type: Artículo

References

Agra, M. J.Gewerc Barujel, A., y Montero Mesa, L. (2003). El portafolios como herramienta de análisis en experiencias de formación on line y presenciales. Enseñanza, 21, 101-114

Anderson, Terry (2006). PLEs versus LMS: Are PLEs ready for Prime time? In: Virtual Canuck - Teaching and Learning in a Net-Centric World, from http://terrya.edublogs.org/2006/01/09/ples-versuslms-are-ples-ready-for-primetime/

Attwell, G. (2007). Personal Learning Environment- the future of eLearning?, from http://www.elearningeuropa.info/files/media/media11561.pdf [+]
Agra, M. J.Gewerc Barujel, A., y Montero Mesa, L. (2003). El portafolios como herramienta de análisis en experiencias de formación on line y presenciales. Enseñanza, 21, 101-114

Anderson, Terry (2006). PLEs versus LMS: Are PLEs ready for Prime time? In: Virtual Canuck - Teaching and Learning in a Net-Centric World, from http://terrya.edublogs.org/2006/01/09/ples-versuslms-are-ples-ready-for-primetime/

Attwell, G. (2007). Personal Learning Environment- the future of eLearning?, from http://www.elearningeuropa.info/files/media/media11561.pdf

Burbules, N., y Callister, T. (2001). Educación: Riesgos y promesas de las nuevas tecnologías de la información. Barcelona: Granica.

Fraga, F., Gewerc, A. (2007). El Proyecto PIETIC del Grupo de Investigación Stellae: una investigación ante la integración de las TIC en los procesos de enseñanza y aprendizaje: XV JORNADAS UNIVERSITARIAS DE TECNOLOGÍA EDUCATIVA. (JUTE 2007)

Gewerc Barujel, A. (2005). El uso de weblogs en la docencia universitaria. Relatec, 4, 9-23. http://campusvirtual.unex.es/cala/editio/index.php?journal=relatec&page=issue &op=view&path[]=29

Gewerc Barujel, A. (2008). Hacia una formación inicial el profesorado en el contexto del espacio europeo de educación superior: el e-portafolio. Innovación educativa, 18, 159-158

Gewerc Barujel, A. (2008). Modelos de enseñanza y aprendizaje presentes en los usos de plataformas de e-learning en universidades españolas y propuestas de desarrollo. Madrid: Dirección General de Universidades. Programa de Estudio y análisis http://82.223.160.188/mec/ayudas/repositorio/20080616184853PEAEA2007-0046.pdf

Milligan C. (2006). The Road to the Personal Learning Environment?, from, http://zope.cetis.ac.uk/members/ple/resources/colinmilligan.pdf

OFCOM. (2008). Social Networking. A quantitative and qualitative research report into attitudes, behaviours and use. U.K.: OFCOM. Office of communications http://ofcom.org.uk/advice/media_literacy/medlitpub/medlitpubrss/socialnetwor king/report.pdf.

O'Hear, S. (2006). Elgg- Social network software for education, from, http://www.readwriteweb.com/archives/elgg.php

Ruher, M. (2003) SuperSwiki - bringing collaboration to the class room, from, http://ieeexplore.ieee.org/xpl/freeabs_all.jsp?tp=&arnumber=1222327&isnumbe r=27456

Schaffert, S., Hilzensauer, W. (2008) One the way towards Personal Learning Environments: Seven crucial aspects, from, http://www.elearningeuropa.info/files/media/media15971.pdf

[-]

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record