- -

La investigación del discurso escrito en el aprendizaje de idiomas en entornos colaborativos y wiki

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

La investigación del discurso escrito en el aprendizaje de idiomas en entornos colaborativos y wiki

Show full item record

Díez Bedmar, MB.; Pérez Paredes, P. (2011). La investigación del discurso escrito en el aprendizaje de idiomas en entornos colaborativos y wiki. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 7(5):1-19. https://doi.org/10.4995/redu.2009.6206

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/142106

Files in this item

Item Metadata

Title: La investigación del discurso escrito en el aprendizaje de idiomas en entornos colaborativos y wiki
Secondary Title: Researching Learner Written Language in Collaborative Environments and Wikis
Author: Díez Bedmar, María Belén Pérez Paredes, Pascual
Issued date:
Abstract:
[ES] Es bien sabido que el uso de las nuevas tecnologías ha sido instrumental en la promoción del conocimiento digital y del aprendizaje colaborativo del lenguaje. Sin embargo, Bax (2003) ha visto en la comunicación ...[+]


[EN] It is a well-known fact that the use of new technologies has been instrumental in the promotion of digital literacy and collaborative language learning. Notwithstanding, Bax (2003) has seen in CMC an enormous potential ...[+]
Subjects: Virtual platform , Wiki , Language learning , E-discourse , Writing skills , Collaborative process , Plataforma virtual , Aprendizaje de lenguas , Destreza escritora , Proceso colaborativo
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 ) (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2009.6206
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2009.6206
Type: Artículo

References

Bax, S. (2003). CALL - past, present and future. System, 31 (1), 13-28. https://doi.org/10.1016/S0346-251X(02)00071-4

Condie, R. and Munro, B. (2007). The impact of ICT on schools. A landscape review. Coventry: BECTA.

Díez Bedmar, M. B. (2008). En y hacia Bolonia: los casos de Fonética Experimental y Gramática Inglesa en dos titulaciones de la UJA. En Obra Colectiva, III Jornadas sobre el Espacio Europeo de Educación Superior "Avanzando hacia Bolonia" (pp. 1-15). Murcia: EDINUM. [+]
Bax, S. (2003). CALL - past, present and future. System, 31 (1), 13-28. https://doi.org/10.1016/S0346-251X(02)00071-4

Condie, R. and Munro, B. (2007). The impact of ICT on schools. A landscape review. Coventry: BECTA.

Díez Bedmar, M. B. (2008). En y hacia Bolonia: los casos de Fonética Experimental y Gramática Inglesa en dos titulaciones de la UJA. En Obra Colectiva, III Jornadas sobre el Espacio Europeo de Educación Superior "Avanzando hacia Bolonia" (pp. 1-15). Murcia: EDINUM.

Herring, S. (2007). A Faceted Classification Scheme for Computer-Mediated Discourse. Language at Internet, 4 (1), 1-37 (Disponible en http://www.languageatinternet.de/articles/2007/761/Faceted_Classification_Scheme_ for_CMD.pdf).

Jáuregi, K. and Ba-ados, E. (2008). Virtual interaction through videowebcommunication: a step towards enriching and internationalizing learning programs. ReCALL, 20 (2), 183-207. https://doi.org/10.1017/S0958344008000529

Jennings, R. (2008). European Social Technographics Revealed. How Europeans Are Adopting Social Technologies. (Disponible en http://www.forrester.com/Research/Document/Excerpt/0,7211,44854,00.html)

Lund, A. (2008). Wikis: A collective approach to language production. ReCALL, 20 (1), 35-54. https://doi.org/10.1017/S0958344008000414

Murray, L. and Hourigan, T. (2008). Blogs for specific purposes: Expressivist or sociocognitivist approach. ReCALL, 20 (1), 82-97. https://doi.org/10.1017/S0958344008000719

Prensky, M (2001). Digital Natives, Digital Immigrants. On the Horizon, 9 (5), 1-6. https://doi.org/10.1108/10748120110424816

Sánchez Tornel, M. y Pérez Paredes, P. (2008). The integration of social constructionist web enhanced language learning in Legal English: understanding new learning skills. En P. Sánchez Hernández, P. Pérez-Paredes, P. Aguado Jiménez. y R. Criado Sánchez (Col.), Researching and teaching specialized languages: New contexts, new challenges (pp. 845-860). Murcia: Editum, Universidad de Murcia.

Tapscott, D. (2009). Grown up Digital. New York: Mc Graw Hill.

UNIVERSITIC (2008). Informe disponible en http://encuentros.universia.net/imagenesfotos/images_material_dc/385-2972580- 20090110-01612_0.pdf.

Yus, F. (2001) Ciberpragmática. El uso del lenguaje en Internet. Barcelona: Ariel.

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record