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Measuring turbocharger compressor inlet backflow through particle image velocimetry

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Measuring turbocharger compressor inlet backflow through particle image velocimetry

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Torregrosa, AJ.; Broatch, A.; Pastor, JV.; Garcia Tiscar, J.; Sharma, RK.; Cheung, R. (2018). Measuring turbocharger compressor inlet backflow through particle image velocimetry. Experimental Thermal and Fluid Science. 99:420-432. https://doi.org/10.1016/j.expthermflusci.2018.08.015

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/146296

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Metadatos del ítem

Título: Measuring turbocharger compressor inlet backflow through particle image velocimetry
Autor: Torregrosa, A. J. Broatch, A. Pastor, José V. GARCIA TISCAR, JORGE Sharma, Raj K. Cheung, R.
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] An experimental measurement campaign is presented where particle image velocimetry (PIV) was used in an effort to characterize the velocity field in a turbocharger compressor when unstable operating conditions lead ...[+]
Palabras clave: Turbomachinery , Flow visualization , NVH , Automotive , Surge , Stall
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Experimental Thermal and Fluid Science. (issn: 0894-1777 )
DOI: 10.1016/j.expthermflusci.2018.08.015
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.expthermflusci.2018.08.015
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//FPI-S2-2015-1530/
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//ICTS-2012-06/ES/Dotación de infraestructuras científico técnicas para el Centro Integral de Mejora Energética y Medioambiental de Sistemas de Transporte (CiMeT)/
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//DPI2015-70464-R/ES/PROPAGACION Y EMISION DE RUIDO DE ADMISION EN MOTORES TURBO-SOBREALIMENTADOS/
Agradecimientos:
This work has been partially supported by Jaguar Land Rover Limited, Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF, UK. The equipment used in this work has been partially supported by the Spanish Ministerio de Economia y Competitividad ...[+]
Tipo: Artículo

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