- -

La selección temática del vocabulario para fines didácticos: evaluación de un acercamiento cuantitativo

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

La selección temática del vocabulario para fines didácticos: evaluación de un acercamiento cuantitativo

Show full item record

Degraeuwe, J.; Goethals, P. (2020). La selección temática del vocabulario para fines didácticos: evaluación de un acercamiento cuantitativo. Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas. 15(1):1-14. https://doi.org/10.4995/rlyla.2020.11969

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/147751

Files in this item

Item Metadata

Title: La selección temática del vocabulario para fines didácticos: evaluación de un acercamiento cuantitativo
Secondary Title: Thematic vocabulary selection for didactic purposes: evaluation of a quantitative approach
Author:
Issued date:
Abstract:
[ES] El presente estudio tiene por objetivo evaluar los resultados de un acercamiento cuantitativo a la selección temática del vocabulario con fines didácticos. Describimos en detalle cómo se configuran y se combinan tres ...[+]


[EN] The aim of this study is to evaluate the results of a quantitative approach to the thematic selection of vocabulary for didactic purposes. We describe in detail how three quantitative measures (absolute frequency, ...[+]
Subjects: Corpus linguistics , Vocabulary learning , Automatic vocabulary selection , Thematic vocabulary selection , Absolute frequency , Keyness , Dispersion , Spanish as a foreign language (SFL) , Lingüística de corpus , Aprendizaje de vocabulario , Selección del vocabulario automática , Selección del vocabulario temática , Frecuencia absoluta , Dispersión , Español como lengua extranjera (ELE)
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas. (issn: 1886-2438 ) (eissn: 1886-6298 )
DOI: 10.4995/rlyla.2020.11969
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/rlyla.2020.11969
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record