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Proposal of a composite indicator for measuring social media presence in the wine market

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Proposal of a composite indicator for measuring social media presence in the wine market

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dc.contributor.author Conchado Peiró, Andrea es_ES
dc.contributor.author Carot Sierra, José Miguel es_ES
dc.contributor.author Vázquez Barrachina, Elena es_ES
dc.contributor.author Orduña Malea, Enrique es_ES
dc.date.accessioned 2020-07-29T10:54:10Z
dc.date.available 2020-07-29T10:54:10Z
dc.date.issued 2020-05-12
dc.identifier.isbn 9788490488324
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/148813
dc.description.abstract [EN] Cybermetrics field is attracting considerable interest due to its utility as a data-oriented technique for research, though it may provide misleading information when used in complex systems. This paper outlines a new approach to market research analysis through the definition of composite indicators for cybermetrics, applied to the Spanish wine market. Our findings show that the majority of cellars were present in only one or two social media networks: Facebook, Twitter or both. Besides, the presence on the Web can be summarized into three principal components: website quality, presence on Facebook, and presence on Twitter. Three groups of cellars were identified according to their position in these components: cellars with a high number of errors in their website with complete absence of information in social media, cellars with strong presence in social media, and cellars in an intermediate position. Our results constitute an excellent initial step towards the definition of a methodology for building composite indicators in cybermetrics. From a practical approach, these indicators may encourage cellar managers to make better decisions towards their transition to the digital market. es_ES
dc.description.sponsorship This work was carried out within the framework of a Spanish research project ‘eMarketwine: diseño de un método y una herramienta de online information intelligence orientada a la recomendación geolocalizada para el mercado del vino’ (Ref. CSO2016-78775-R), founded by the Ministerio de Economía y Competitivad (Spanish Ministry of Economy and Competitiveness). es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Editorial Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject Web data es_ES
dc.subject Internet data es_ES
dc.subject Big data es_ES
dc.subject Qca es_ES
dc.subject Pls es_ES
dc.subject Sem es_ES
dc.subject Conference es_ES
dc.subject Composite indicator es_ES
dc.subject Principal Component Analysis es_ES
dc.subject wine es_ES
dc.subject Cybermetrics es_ES
dc.subject Social media es_ES
dc.title Proposal of a composite indicator for measuring social media presence in the wine market es_ES
dc.type Capítulo de libro es_ES
dc.type Comunicación en congreso es_ES
dc.identifier.doi 10.4995/CARMA2020.2020.11647
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//CSO2016-78775-R/ES/DISEÑO DE UN METODO Y DESARROLLO DE UNA HERRAMIENTA DE ONLINE INFORMATION INTELLIGENCE ORIENTADA A LA RECOMENDACION GEOLOCALIZADA DEL MERCADO DEL VINO/ es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Estadística e Investigación Operativa Aplicadas y Calidad - Departament d'Estadística i Investigació Operativa Aplicades i Qualitat es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Facultad de Bellas Artes - Facultat de Belles Arts es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Centro de Gestión de la Calidad y del Cambio - Centre de Gestió de la Qualitat i del Canvi es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Comunicación Audiovisual, Documentación e Historia del Arte - Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l'Art es_ES
dc.description.bibliographicCitation Conchado Peiró, A.; Carot Sierra, JM.; Vázquez Barrachina, E.; Orduña Malea, E. (2020). Proposal of a composite indicator for measuring social media presence in the wine market. Editorial Universitat Politècnica de València. 279-288. https://doi.org/10.4995/CARMA2020.2020.11647 es_ES
dc.description.accrualMethod OCS es_ES
dc.relation.conferencename CARMA 2020 - 3rd International Conference on Advanced Research Methods and Analytics es_ES
dc.relation.conferencedate Julio 08-09,2020 es_ES
dc.relation.conferenceplace Valencia, Spain es_ES
dc.relation.publisherversion http://ocs.editorial.upv.es/index.php/CARMA/CARMA2020/paper/view/11647 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 279 es_ES
dc.description.upvformatpfin 288 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.relation.pasarela OCS\11647 es_ES
dc.contributor.funder Ministerio de Economía y Competitividad es_ES


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