- -

Sentiment Analysis of Twitter in Tourism Destinations

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Sentiment Analysis of Twitter in Tourism Destinations

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Perez Cabañero, Carmen es_ES
dc.contributor.author Bigne, Enrique es_ES
dc.contributor.author Ruiz Mafe, Carla es_ES
dc.contributor.author Cuenca, Antonio Carlos es_ES
dc.date.accessioned 2020-07-29T11:49:12Z
dc.date.available 2020-07-29T11:49:12Z
dc.date.issued 2020-05-12
dc.identifier.isbn 9788490488324
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/148826
dc.description.abstract [EN] Given the importance of electronic word of mouth (eWOM), this paper analyses the content of messages generated by users related to a tourist destination and shared through Twitter. We propose three research questions regarding eWOM behaviour in Twitter focused on the expertise of the reviewer, sentiment analysis of a tweet and its content.In order to address those research questions we carry out text mining analysis by retrieving existing information on Twitter (over 1500 tweets) regarding to Venice as a tourist destination. es_ES
dc.description.sponsorship Authors acknowledge financial support of research project UV-INV_AE19-1212255. es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Editorial Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject Web data es_ES
dc.subject Internet data es_ES
dc.subject Big data es_ES
dc.subject Qca es_ES
dc.subject Pls es_ES
dc.subject Sem es_ES
dc.subject Conference es_ES
dc.subject Twitter es_ES
dc.subject eWOM es_ES
dc.subject Tourism es_ES
dc.subject Sentiment analysis es_ES
dc.title Sentiment Analysis of Twitter in Tourism Destinations es_ES
dc.type Capítulo de libro es_ES
dc.type Comunicación en congreso es_ES
dc.identifier.doi 10.4995/CARMA2020.2020.11621
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/UV//AE19-1212255/ es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Perez Cabañero, C.; Bigne, E.; Ruiz Mafe, C.; Cuenca, AC. (2020). Sentiment Analysis of Twitter in Tourism Destinations. Editorial Universitat Politècnica de València. 181-189. https://doi.org/10.4995/CARMA2020.2020.11621 es_ES
dc.description.accrualMethod OCS es_ES
dc.relation.conferencename CARMA 2020 - 3rd International Conference on Advanced Research Methods and Analytics es_ES
dc.relation.conferencedate Julio 08-09,2020 es_ES
dc.relation.conferenceplace Valencia, Spain es_ES
dc.relation.publisherversion http://ocs.editorial.upv.es/index.php/CARMA/CARMA2020/paper/view/11621 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 181 es_ES
dc.description.upvformatpfin 189 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.relation.pasarela OCS\11621 es_ES
dc.contributor.funder Universitat de València es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem