Resumen:
|
[CA] Els temps han canviat ràpidament i amb ells, la forma de viure. Gran part de la població
de Banyeres de Mariola, especialment els joves es desplacen als nuclis urbans per a
poder ampliar els seus estudis si desitgen ...[+]
[CA] Els temps han canviat ràpidament i amb ells, la forma de viure. Gran part de la població
de Banyeres de Mariola, especialment els joves es desplacen als nuclis urbans per a
poder ampliar els seus estudis si desitgen tindre estudis superiors siga de formació
professional o universitaris (més enllà de l’ESO i el batxiller que es poden cursar al
poble).
Banyeres de Mariola és un poble de 7.085 habitants situat a la comarca de l’Alcoià i el
Comptat dintre de la província d’Alacant. Aquesta població està veient cada vegada
més, com els joves acaben estudiant i vivint fora.
Segons les estadístiques, el nombre de dones respecte a homes que deixen el poble
per a viure a les ciutats és major. En part aquest fet ve donat a la realització d’estudis
universitaris, i posteriorment, les dones tendeixen a residir a les ciutats donades les
oportunitats laborals que tenen al alcans respecte a professions que demanden
personal qualificat.
El despoblament de les zones rurals, encara que el poble és un híbrid d’indústria i
muntanya, es deu en gran manera al nivell d’estudis i de càrrecs a ocupar que es
troben més sovint a les grans ciutats. D'aquesta forma, els joves sortim a la ciutat a
estudiar i el poble comença a veure's disminuir, sobretot entre setmana que es quan
els joves hi són a les capitals. Ara mateixa el problema no es veu tan agreujat com
podrà començar a percebre's d'aquí uns 10 a 20 anys. Com Antonio Ariño menciona,
l'any 2030 més del 30 % de la població serà anciana, i necessitaran tindre una sèrie
d'activitats culturals adaptades a les seues necessitats. Per altra part cal considerar
l’entrada de la Quarta Revolució Industrial, en la que gran part dels llocs de feina es
veuran ocupats per robots. Per tant, un gran percentatge de la població es veurà
atropellada a tindre més temps d’oci i serà necessari cercar noves propostes amb les
quals omplir el seu temps i ajudar al desenvolupament, realització i millora de
l’autoestima a títol personal.
D’aquesta manera, el present treball pretén fer una anàlisi dels punts forts i punts
dèbils de l’activitat cultural així com un treball de camp on directament cercar les
necessitats dels seus habitants. Per tant, l’elaboració del pla estratègic respondrà a una sèrie d’activitats estudiades per a aplicar-les a totes les edats. Des dels més petits
als més majors. Per a aconseguir un nivell d’activitats culturals més elevat, aportant
riquesa cultural i dinamització al poble, així com creant llaços entre les persones.
A banda, la proposta del pla contribuirà a recolzar el pla estratègic de Banyeres
Turisme, en el que en certa manera es troben mancances d’activitats culturals, com
exposicions, conferències i espais on reunir-se .
[-]
[ES] Los tiempos han cambiado rápidamente y con ellos, nuestra forma de vivir. Gran parte
de la población de Banyeres de Mariola, especialmente los jóvenes se trasladan a los
núcleos urbanos para poder ampliar sus estudios ...[+]
[ES] Los tiempos han cambiado rápidamente y con ellos, nuestra forma de vivir. Gran parte
de la población de Banyeres de Mariola, especialmente los jóvenes se trasladan a los
núcleos urbanos para poder ampliar sus estudios si desean tener estudios superiores
ya sea de formación professional o universitarios (más allá de la ESO y el bachiller que
se pueden realizar en el pueblo).
Banyeres de Mariola es un pueblo de 7.085 habitantes situado en la comarca de l’Alcoià
i el Comptat en la comarca de Alicante. En esta población, cada vez más, los jóvenes
se van para estudiar en la Ciudad, por lo que acaban viviendo fuera un gran número
de estos.
Según las estadísticas, el número de mujeres respecto al de Hombres que dejan el
pueblo para vivir en las ciudades es mayor. En parte debido a que las mujeres realizan
estudios universitarios y posteriormente residen en las ciudades debido a las
oportunidades laborales disponibles.
El despoblamiento de las zonas rurales, a pesar de que en este caso el pueblo es un
hibrido entre indústria y montaña, se debe al nivel de estudios y cargos a ocupar que
se encuentran en mayor variedad en las ciudades.
De esta manera, los jóvenes se mudan a la ciudad a estudiar y el pueblo reduce su
número de habitantes, especialmente entre semana. Actualmente el problema no se
percibe tanto como a larga plazo, en unos 10 a 20 años. Como Antonio Ariño menciona
en el año 2030 más del 30% de la población será anciana, por lo que necesitarán
tener una serie de actividades adaptadas a sus necesidades. Por otra parte, es
necesario considerar la cuarta revolución industrial, en la que gran parte de los puestos
de trabajo estarán cubiertos por máquinas. Por lo que gran parte de la población
dispondrá de más tiempo libre y será necesario buscar nuevas propuestas de ocio y
culturales para contribuir asimismo a la mejora de la autoestima a nivel personal.
El proyecto consiste en el análisis de los puntos fuertes y los puntos débiles de la
actividad cultural, así como un trabajo de campo a través de encuestas dirigidas a la
población para analizar sus necesidades concretas. Por lo que el plan estratégico
responde a las actividades estudiadas para aplicarlas a todas las edades. Desde los más pequeños a los mayores. Para conseguir un nivel de actividades culturales más
elevado, aportando riqueza cultural y dinamización al pueblo, así como creando lazos
entre las personas.
Además, el plan estratégico contribuye al plan propuesto para Banyeres Turismo, en
el que en cierta manera se encuentran carencias de actividades culturales como
exposiciones, conferencias y espacios donde reunirse.
[-]
[EN] Times have changed rapidly and with them, our way of life. A large part of the population of Banyeres de Mariola, especially young people, move to the urban centres in
order to be able to extend their studies if they ...[+]
[EN] Times have changed rapidly and with them, our way of life. A large part of the population of Banyeres de Mariola, especially young people, move to the urban centres in
order to be able to extend their studies if they wish to have higher education, either
professional or university studies.
Banyeres de Mariola is a village of 7,085 inhabitants located in the region of “l'Alcoià i
el Comptat” in the region of Alicante. In this population, more and more young
people are leaving to study in the city, so a large number of them end up living outside. According to statistics, more women than men leave the village to live in the cities. Partly because women go to university and then reside in cities because of the
job opportunities available.
The depopulation of the rural areas, despite the fact that in this case the town is a
hybrid between industry and mountains, is due to the level of studies and positions
to be occupied that are found in greater variety in the cities. In this way, young people move to the city to study and the town reduces its number of inhabitants,
especially during the week. The problem is currently not perceived as much as itis in
the long term, in about 10 to 20 years. As Antonio Ariño mentions, by 2030 more
than 30% of the population will be elderly,so they will need to have a series of activities adapted to their needs.
On the other hand, it is necessary to consider the fourth industrial revolution, in
which a large part of the jobs will be filled by machines. Therefore, a large part of
the population will havemore free time and it will be necessary tolook for new leisure and cultural proposals to also contribute to the improvement of self-esteem at a
personal level. The project consists of an analysis of the strengths and weaknesses
of cultural activity,as well as field work through surveys aimed at the population to
analyze their specific needs.
Therefore, the strategic plan respond to the activities studied to apply them to all
ages. From the youngest to the oldest.
To achieve a higher level of cultural activities, bringing cultural richness and activities
to the people, as well as creating links between people.
[-]
|