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New Orientation of Traditional Market Research - Part 1

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New Orientation of Traditional Market Research - Part 1

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dc.contributor.author Juárez Varón, David es_ES
dc.contributor.author MENGUAL RECUERDA, ANA es_ES
dc.date.accessioned 2021-03-27T04:31:27Z
dc.date.available 2021-03-27T04:31:27Z
dc.date.issued 2016-07-01 es_ES
dc.identifier.issn 2386-8619 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/164483
dc.description.abstract [EN] The current trend is to try to understand the behavior and needs of consumers from the knowledge of the functioning of the brain facilitated by the neurosciences applied to the economy. Market research in the s. XXI implies incorporating knowledge from neurosciences into traditional research: the traditional approach must be used to explore working hypotheses (through an in-depth interview or focus group). The neuroscientific approach allows to identify and measure the unconscious processes of the consumer's mind through the development of experiments (mostly in the laboratory). es_ES
dc.description.abstract [ES] La tendencia actual es tratar de entender el comportamiento y necesidades de los consumidores desde el conocimiento del funcionamiento del cerebro facilitado por las neurociencias aplicadas a la economía. La investigación de mercados en el s. XXI implica incorporar a la investigación tradicional los conocimientos de las neurociencias: la aproximación tradicional debe ser usada para explorar hipótesis de trabajo (mediante entrevista en profundidad o focus group). La aproximación neurocientífica permite identificar y medir los procesos inconscientes de la mente del consumidor mediante el desarrollo de experimentos (la mayoría de laboratorio). es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher ISEUN, S.L es_ES
dc.relation.ispartof Journal of Marketing & International Business es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Neuromarketing es_ES
dc.subject Marketing es_ES
dc.subject Market research es_ES
dc.subject Orientation es_ES
dc.subject Investigación de mercado es_ES
dc.subject Orientación es_ES
dc.subject.classification ORGANIZACION DE EMPRESAS es_ES
dc.subject.classification INGENIERIA DE LOS PROCESOS DE FABRICACION es_ES
dc.title New Orientation of Traditional Market Research - Part 1 es_ES
dc.title.alternative Nueva orientación de investigación de mercados tradicional - Parte 1 es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Organización de Empresas - Departament d'Organització d'Empreses es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Mecánica y de Materiales - Departament d'Enginyeria Mecànica i de Materials es_ES
dc.description.bibliographicCitation Juárez Varón, D.; Mengual Recuerda, A. (2016). New Orientation of Traditional Market Research - Part 1. Journal of Marketing & International Business. 3(3):120-129. http://hdl.handle.net/10251/164483 es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.publisherversion https://iseun.es/editorial/revistas/ es_ES
dc.description.upvformatpinicio 120 es_ES
dc.description.upvformatpfin 129 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 3 es_ES
dc.description.issue 3 es_ES
dc.relation.pasarela S\385750 es_ES


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