Resumen:
|
[EN] This report includes the production of a series of six illustrated alternative
posters based on the films The Revenant, Birdman (or the unexpected virtue
of ignorance) and 21 Grams by the mexican director Alejandro ...[+]
[EN] This report includes the production of a series of six illustrated alternative
posters based on the films The Revenant, Birdman (or the unexpected virtue
of ignorance) and 21 Grams by the mexican director Alejandro González
Iñárritu. The main objective for the conception of this work has been to
combine cinema, illustration and graphic design in the format of the posters,
that is increasingly stronger as an artistic genre in itself. The posters have
been made in two very different techniques, to give the whole variety of
graphic and stylistic richness, facing both their virtues and defects. On the
one hand, the digital series has been created and on the other the physics,
created in serigraphy. These two lines of work seek to encompass, with the
digital edition, a more commercial environment in which the editing of the
same ones would be contemplated as possible merchandising of the film or
in different publications, and with the physical edition, the screen printing, is intended to arrive to a public more focused on the collecting of this type of
works.
[-]
[ES] Esta memoria recoge la producción de una serie de seis carteles alternativos ilustrados basados en las películas The Revenant (El renacido), Birdman
(o la inesperada virtud de la ignorancia) y 21 Gramos del director ...[+]
[ES] Esta memoria recoge la producción de una serie de seis carteles alternativos ilustrados basados en las películas The Revenant (El renacido), Birdman
(o la inesperada virtud de la ignorancia) y 21 Gramos del director mexicano
Alejandro González Iñárritu. El objetivo principal para la concepción de este
trabajo ha sido el de aunar el cine, la ilustración y el diseño gráfico en este
formato en el formato de la cartelería que cada vez tiene más fuerza como
género artístico en sí mismo. Los carteles han sido elaborados en dos técnicas muy diferenciadas entre sí, para dotar al conjunto de variedad gráfica y
riqueza estilística, enfrentándolas ambas con sus virtudes y defectos. Por un
lado, se ha creado la serie digital y por otro, la física, creada en serigrafía.
Estas dos líneas de trabajo buscan abarcar, con la edición digital, un ámbito
más comercial en el que se contemplaría la edición de los mismos como posible merchandising de la película o en distintas publicaciones, y con la edición
física, la serigrafía, se pretende llegar a un público más centrado en el coleccionismo de este tipo de obras.
[-]
|