Resumen:
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[Otros] This paper presents a training plan in the form of blended learning carried
out with professionals of the national company ADIF. Throughout this study,
we will present the course content and the pursued objectives. ...[+]
[Otros] This paper presents a training plan in the form of blended learning carried
out with professionals of the national company ADIF. Throughout this study,
we will present the course content and the pursued objectives. This paper
also analyzes the profile of the students included in this course and reviews,
in terms of age and gender, how they impact to the class results. Most of the
course is conducted through two learning platforms. But during the
attendance days, students perform collaborative practice on real devices. We
explain each activity incorporated to the course, virtual practices simulators,
real and remote practices, exams performed and their weight over the final
grade, etc..) Finally, we will show the alumni opinions and their
qualifications during the years which we have followed this training plan. As
we will see in the results, the best or worst acceptance of this type of teaching
innovations are affected by the age of the participants and their knowledge of
these new technologies.
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[ES] Este artículo expone un plan formativo en régimen semi-presencial llevado a
cabo con profesionales de la empresa nacional ADIF. A lo largo de este
estudio, se presenta en contenido del curso y los objetivos que persigue. ...[+]
[ES] Este artículo expone un plan formativo en régimen semi-presencial llevado a
cabo con profesionales de la empresa nacional ADIF. A lo largo de este
estudio, se presenta en contenido del curso y los objetivos que persigue. Así
mismo, analizaremos el perfil de los alumnos a los que dirigimos este curso y
veremos qué alumnos recibimos, en lo referente a edades y género. La mayor parte del curso se realiza a través de 2 plataformas de aprendizaje, pero se
incluyen jornadas presenciales para la realización de prácticas
colaborativas sobre dispositivos reales. Se explicará cada una de las
actividades incorporadas en el curso, como prácticas virtuales con
simuladores, prácticas remotas reales, prácticas presenciales, exámenes a
realizar y su peso sobre la nota final, etc.) Finalmente, se presentan las
opiniones de los alumnos de los 3 años durante los cuales se ha seguido este
plan formativo y las calificaciones obtenidas. Como veremos en los
resultados, la mejor o peor aceptación de este tipo de innovaciones docentes,
se ven afectadas por la edad de los participantes y su conocimiento de estas
nuevas tecnologías.
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