- -

A learner-centered approach to design a Computational Finance module in higher education

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

A learner-centered approach to design a Computational Finance module in higher education

Mostrar el registro completo del ítem

Perrotta, A. (2021). A learner-centered approach to design a Computational Finance module in higher education. En 7th International Conference on Higher Education Advances (HEAd'21). Editorial Universitat Politècnica de València. 405-412. https://doi.org/10.4995/HEAd21.2021.12955

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/172358

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: A learner-centered approach to design a Computational Finance module in higher education
Autor: Perrotta, Adamaria
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] In this paper, we describe our design of ACM30070 “Computational Finance”, a core module in the BSc in Financial Mathematics in the School of Mathematics and Statistics. The over-arching purpose of this module is to ...[+]
Palabras clave: Higher Education , Learning , Educational systems , Teaching , Computational finance education , Financial modelling , Data analysis , Learning by doing
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
ISBN: 9788490489758
Fuente:
7th International Conference on Higher Education Advances (HEAd'21). (issn: 2603-5871 )
DOI: 10.4995/HEAd21.2021.12955
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAd21/paper/view/12955
Título del congreso: Seventh International Conference on Higher Education Advances
Lugar del congreso: València, Spain
Fecha congreso: Junio 22-23, 2021
Tipo: Capítulo de libro Comunicación en congreso

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem