- -

A Problem-Based Learning Implementation to a Psychology Course in Higher Education

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

A Problem-Based Learning Implementation to a Psychology Course in Higher Education

Mostrar el registro completo del ítem

Cuadrado, I.; Constantin, A. (2021). A Problem-Based Learning Implementation to a Psychology Course in Higher Education. En 7th International Conference on Higher Education Advances (HEAd'21). Editorial Universitat Politècnica de València. 1195-1201. https://doi.org/10.4995/HEAd21.2021.12897

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/172812

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: A Problem-Based Learning Implementation to a Psychology Course in Higher Education
Autor: Cuadrado, Isabel Constantin, Andreea
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The present work describes a Problem-Based Learning (PBL) activity implemented in an undergraduate course of Psychology of Groups. Additionally, considering the findings on the effects of PBL on cognitive and motivational ...[+]
Palabras clave: Higher Education , Learning , Educational systems , Teaching , Problem-based learning , Psychology of groups , Information processing
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
ISBN: 9788490489758
Fuente:
7th International Conference on Higher Education Advances (HEAd'21). (issn: 2603-5871 )
DOI: 10.4995/HEAd21.2021.12897
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAd21/paper/view/12897
Título del congreso: Seventh International Conference on Higher Education Advances
Lugar del congreso: València, Spain
Fecha congreso: Junio 22-23, 2021
Tipo: Capítulo de libro Comunicación en congreso

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem