Resumen:
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[EN] Arcadian´t is a personal project whose main purpose is the concept art realization for a strategy card game. In its theoretical framework, cultural, political and philosophical aspects related to territory concept ...[+]
[EN] Arcadian´t is a personal project whose main purpose is the concept art realization for a strategy card game. In its theoretical framework, cultural, political and philosophical aspects related to territory concept will be addressed to develop, from worldbuilding methodology; a world plunged into chaos by the culture clash between the different civilizations that inhabit it. The three-sided dispute over the territory conquest is carried out by turn-based attack and defense system to achieve victory, based on card game references such as Hearthstone, Legends of Runaterra or Magic. Artistic production deals with the creation of different characters and props, as well as the environments where card illustrations take place. In addition, card graphic design and packaging is included. The aesthetic keys are based on the pictorial synthesis and on illustration and concept art references, such as David Harrington¿s plasticity or the powerful drawings of Liana Anatolevich
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[ES] Arcadian´t constituye un proyecto personal cuyo objetivo principal es la realización del concept art para un juego de cartas de estrategia. En su marco teórico, se abordan aspectos culturales, políticos y filosóficos ...[+]
[ES] Arcadian´t constituye un proyecto personal cuyo objetivo principal es la realización del concept art para un juego de cartas de estrategia. En su marco teórico, se abordan aspectos culturales, políticos y filosóficos asociados al concepto de territorio para desarrollar, desde la metodología del worldbuilding, un mundo sumido en el caos provocado por el choque cultural entre las diferentes civilizaciones que lo habitan. La disputa de tres bandos por la conquista del territorio se realiza mediante un sistema de ataque y defensa por turnos, hasta alcanzar la victoria, basado en referentes como Hearthstone, Legends of Runaterra o Magic. La producción artística aborda la creación de diferentes personajes y props, así como los ambientes donde se desarrollan las ilustraciones de los naipes. También se incluye el diseño gráfico de las cartas y el packaging del juego. Las claves estéticas se basan en la síntesis pictórica y en referencias procedentes del campo de la ilustración y el concept art, como la plasticidad de David Harrington o la fuerza en el dibujo de Liana Anatolevich.
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