- -

Case study-based learning using a computational tool to improve the understanding of the jet engine cycle for aerospace engineering degree students

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Case study-based learning using a computational tool to improve the understanding of the jet engine cycle for aerospace engineering degree students

Mostrar el registro completo del ítem

Piqueras, P.; De La Morena, J.; Bares-Moreno, P.; Sanchis Pacheco, EJ. (2021). Case study-based learning using a computational tool to improve the understanding of the jet engine cycle for aerospace engineering degree students. Computer Applications in Engineering Education. 29:1857-1870. https://doi.org/10.1002/cae.22427

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/179435

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Case study-based learning using a computational tool to improve the understanding of the jet engine cycle for aerospace engineering degree students
Autor: Piqueras, P. De La Morena, Joaquín Bares-Moreno, Pau Sanchis Pacheco, Enrique José
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] In the current paper, a methodology combining a case study with a computational tool for aerospace engineering students is presented and discussed. The aim of this methodology is to improve the understanding of jet ...[+]
Palabras clave: Altitude , Brayton , Case study , Mach , Thermodynamics , Thrust , Turbojet
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Computer Applications in Engineering Education. (issn: 1061-3773 )
DOI: 10.1002/cae.22427
Editorial:
John Wiley & Sons
Versión del editor: https://doi.org/10.1002/cae.22427
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//E-20-21%2F204/
Agradecimientos:
Universitat Politecnica de Valencia, Grant/Award Number: E-20-21/204
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem