Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Vorhölter, Katrin | es_ES |
dc.contributor.author | Haier, Karoline | es_ES |
dc.date.accessioned | 2022-02-01T09:13:27Z | |
dc.date.available | 2022-02-01T09:13:27Z | |
dc.date.issued | 2022-01-29 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/180413 | |
dc.description.abstract | [EN] Mathematical modeling can be promoted in regular lessons as well as in project form. Both options have advantages and disadvantages and provide different challenges, but also opportunities for students and teachers. Since 2001, teachers in Hamburg have the opportunity to participate with their students in modeling projects organized by members of the University of Hamburg. In this paper, the perspective of teachers, some of whom have been participating in modeling activities for more than five years, on the opportunities, but also on the difficulties of participation are presented. In addition, the views of over 200 students regarding their participation in the modeling days are outlined. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] El modelado matemático puede promoverse tanto en las lecciones regulares como en forma de proyectos. Ambas opciones tienen ventajas y desventajas y ofrecen diferentes desafíos, pero también oportunidades para los estudiantes y los maestros. Desde 2001, los profesores de Hamburgo tienen la oportunidad de participar con sus alumnos en jornadas de modelación organizadas por los profesores de la Universidad de Hamburgo. En este documento se presenta la perspectiva de los profesores, algunos de los cuales han participado en actividades de modelado durante más de cinco años, sobre las oportunidades, pero también sobre las dificultades de la participación. Además, se esbozan las opiniones de más de 200 estudiantes con respecto a su participación en los días de modelación. | es_ES |
dc.language | Inglés | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.relation.ispartof | Modelling in Science Education and Learning | es_ES |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial (by-nc) | es_ES |
dc.subject | Modeling projects | es_ES |
dc.subject | Modeling days | es_ES |
dc.subject | Modeling competencies | es_ES |
dc.subject | Teacher's perspective | es_ES |
dc.subject | Student's perspective | es_ES |
dc.subject | Proyectos de modelado | es_ES |
dc.subject | Días de modelado | es_ES |
dc.subject | Competencias de modelado | es_ES |
dc.subject | Perspectiva del profesor | es_ES |
dc.subject | Perspectiva del estudiante | es_ES |
dc.title | Teachers' and students' perspectives on modeling projects | es_ES |
dc.title.alternative | La perspectiva de los profesores y estudiantes en los proyectos de modelización | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.4995/msel.2022.16492 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Vorhölter, K.; Haier, K. (2022). Teachers' and students' perspectives on modeling projects. Modelling in Science Education and Learning. 15(1):187-199. https://doi.org/10.4995/msel.2022.16492 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | OJS | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/msel.2022.16492 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 187 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 199 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.volume | 15 | es_ES |
dc.description.issue | 1 | es_ES |
dc.identifier.eissn | 1988-3145 | |
dc.relation.pasarela | OJS\16492 | es_ES |
dc.description.references | Aebli, H. (1997). Zwölf Grundformen des Lehrens: Eine allgemeine Didaktik auf psychologischer Grundlage. Stuttgart: Klett-Cotta. | es_ES |
dc.description.references | Günster, S. M., Pöhner, N., Wörler, J. F., & Siller, H.-S. (2021). Mathematisches und informatisches Modellieren verbinden am Beispiel Seilkamerasystem" - im Rahmen der Würzburger Schülerprojekttage. In"M. Bracke, M. Ludwig, & K. Vorhölter (Eds.), Neue Materialien für einen realitätsbezogenen Mathematikunterricht 8. Wiesbaden: Springer Spektrum. https://doi.org/10.1007/978-3-658-33012-5_5 | es_ES |
dc.description.references | Niss, M., & Blum, W. (2020). The learning and teaching of mathematical modelling. Abingdon, Oxon and New York, NY: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315189314 | es_ES |
dc.description.references | Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55 (1), 68-78. doi: 10.1037/0003-066X.55.1.68 https://doi.org/10.1037/0003-066X.55.1.68 | es_ES |
dc.description.references | Schmidt, B. (2011). Modelling in the Classroom: Obstacles from the Teacher's Perspective. In G. Kaiser, W. Blum, R. Borromeo Ferri, & G. A. Stillman (Eds.), Trends in Teaching and Learning of Mathematical Modelling (Vol. 1, pp. 641-651). Dordrecht: Springer. doi: 10.1007/978-94-007-0910-2 61 https://doi.org/10.1007/978-94-007-0910-2 | es_ES |
dc.description.references | Vorhölter, K., & Alwast, A. (2021). Chancen und Schwierigkeiten von Modellierungstagen aus Sicht von Lehrerinnen und Lehrern. In M. Bracke, M. Ludwig, & K. Vorhölter (Eds.), Neue Materialien für einen realitätsbezogenen Mathematikunterricht 8. Wiesbaden: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-33012-5_2 | es_ES |