Resumen:
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[EN] The exhibition “Vi är planeten” (We are planet) inaugurated on November 24,
2020 at the Norrbottens Museum was initially conceived as an exhibition on
sustainability based on the experience of the physical interaction ...[+]
[EN] The exhibition “Vi är planeten” (We are planet) inaugurated on November 24,
2020 at the Norrbottens Museum was initially conceived as an exhibition on
sustainability based on the experience of the physical interaction of the public.
However, the impact of the Corona and the temporary closure of the Museum
forced us to rethink the way in which the exhibition should communicate with
the public from the digital experience. The challenge consisted in achieving the objectives of engagement, learning, motivation and change of perception
around sustainability that the educational team had initially set out to achieve
through the physical visit of the public using an efficient digital strategy.
One of the fields in which we have come up with a new way of creating a
meaningful full digital experience has been the digital visits of school groups
to the exhibition. This communication presents the visiting model that we have
created for Swedish Primary, Secondary and Baccalaureate students, the
challenges we have faced, as well as some of the provisional results that we
are obtaining. Finally, we note some provisional conclusionsw that may be
useful to professionals who are working with these formats.
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[ES] La exposición “Vi är planeten” (Somos planeta) inaugurada el 24 de noviembre de 2020 en el Norrbottens Museum fue concebida inicialmente como una exposición sobre sostenibilidad basada en la experiencia de la interacción ...[+]
[ES] La exposición “Vi är planeten” (Somos planeta) inaugurada el 24 de noviembre de 2020 en el Norrbottens Museum fue concebida inicialmente como una exposición sobre sostenibilidad basada en la experiencia de la interacción física del público. Sin embargo, el impacto del Corona y el cierre temporal del Museo obligó a repensar la manera en la que la exposición debía comunicarse con el público desde la experiencia digital. El reto consistía en alcanzar los objetivos de engagement, aprendizaje, motivación y cambio de percepción en torno a la sostenibilidad que el equipo educativo se había planteado alcanzar inicialmente a través de la visita física del público empleando una estrategia digital eficiente. Uno de los campos en los que hemos planteado una nueva forma de crear una experiencia digital completa significativa ha sido el de las visitas digitales de grupos escolares a la exposición. Esta comunicación presenta el modelo de visita que hemos creado para los estudiantes suecos de Primaria, Secundaria y Bachillerato, los retos a los nos hemos enfrentado, así como algunos de los resultados provisionales que estamos obteniendo. Finalmente, apuntamos algunas conclusiones provisionales que pueden resultarles útiles a profesionales que estén trabajando con estos formatos.
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