Abstract:
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[EN] We adapt online tours to meet the needs and expectations of each audience.
For the family audience, we recreate the Water Museum in the world of
MINECRAFT for outreach and educational purposes. Using this videogame, ...[+]
[EN] We adapt online tours to meet the needs and expectations of each audience.
For the family audience, we recreate the Water Museum in the world of
MINECRAFT for outreach and educational purposes. Using this videogame, we
create a challenge and use the advantages of playing and learning from within an
imaginary world: we can make mistakes without critical repercussions for the
environment and see results more quickly than in the real world, and with the option
of being creative and using the available resources as we see fit, possibly in a
different way to the solution proposed by other users. The fantasy world gives us
license that would not be possible in the museum, and, at the same time, we are
rigorous with the content provided. Thus, through the first challenge of the Water
Museum in MINECRAFT, we offer participants the chance to work together to meet
the two great challenges facing the planet: climate change and the loss of
biodiversity.
For the adult audience, we suggest a 360° virtual tour that makes it possible to stop
and contemplate the things that catch our eye in the Water Museum. While taking a
tour through the museum, the guide shares the content of the story they tell us in
audio and text format. We follow their explanation and route but, unlike what would
happen in a video, we can stop and turn 360° on ourselves, so that we can observe
any aspect we wish.
For the family audience, we decided to create an immersive tour of the museum,
which makes it possible to take different tours depending on the topic of interest and
to study the pieces or modules that we find most interesting. We can stroll freely
through the museum, just as we would on an unguided visit. Furthermore, in this
tour, we include more recreational and educational supplemental activities that
adults and children can do together.
Also, for outreach and educational purposes, we have opted for augmented reality
to increase the motivation and comprehension of young people and adults by showing them industrial facilities such as the drinking water treatment plant. In this
case, while they can move through the facility following a guided tour, they can also
stop at each chosen point and observe what they would be able to see from the
facility and the process that is taking place underwater or under the concrete and
which, in the case of a traditional tour, can only be imagined.
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[ES] Adaptamos las visitas digitales a las necesidades y expectativas de cada público. Para público familiar recreamos el Museu de les Aigües en el mundo MINECRAFT con una finalidad divulgativa y educativa. A través de ...[+]
[ES] Adaptamos las visitas digitales a las necesidades y expectativas de cada público. Para público familiar recreamos el Museu de les Aigües en el mundo MINECRAFT con una finalidad divulgativa y educativa. A través de este videojuego creamos un reto y aprovechamos las ventajas de jugar y aprender desde un mundo imaginario: podemos equivocarnos sin una repercusión crítica para el entorno, viendo resultados más rápidamente que en la realidad, y con la opción de ser creativos y usar los recursos disponibles según nuestro criterio, posiblemente distinto a la solución propuesta por otros usuarios. El mundo de la fantasía nos permite licencias que en el museo no podrían darse y, al mismo tiempo, somos rigurosos con el contenido ofrecido. Así, a través del primer reto del Museu de les Aigües en MINECRAFT, proponemos a los participantes colaborar para afrontar los dos grandes desafíos del planeta: el cambio climático y la pérdida de biodiversidad. Para público adulto sugerimos una visita virtual 360º que posibilite detenerse y contemplar aquello que llame nuestra atención en el Museo de las Aguas. Mientras se realiza el recorrido por el museo, la guía comparte, en formato auditivo y textual, el contenido de la historia que nos narra. Seguimos su explicación y recorrido, pero, a diferencia de lo que sucedería en un vídeo, tenemos posibilidad de detenernos y girar 360 grados sobre nosotros mismos, de modo que podemos dedicar nuestra observación al aspecto que decidamos. Para público familiar, optamos por crear una visita inmersiva al museo que permita realizar distintos recorridos según la temática de interés y conocer en profundidad aquellas piezas o módulos que más nos atraigan. Podemos pasearnos libremente por el museo, tal y como haríamos en una visita libre. Además, en esta visita incorporamos actividades complementarias más lúdicas y educativas que puedan realizar adultos y niños juntos. Por otro lado, con una finalidad tanto divulgativa como educativa, optamos por la realidad aumentada para incrementar la motivación y capacidad de entendimiento de jóvenes y adultos al mostrarles instalaciones industriales como la estación de tratamiento de agua potable. En este caso, si bien pueden desplazarse por la instalación siguiendo un recorrido guiado, también pueden detenerse en cada punto seleccionado y observar tanto lo que verían desde la instalación como el proceso que sucede bajo el agua o bajo el hormigón y que, en el caso de una visita tradicional, deberían imaginar…
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