Resumen:
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[EN] In a privileged location, between landscape and city,
the purpose of any intervention is to enhance its value. If it is
also a school, the privilege is twofold. The formal, climatic and
urban qualities of the site ...[+]
[EN] In a privileged location, between landscape and city,
the purpose of any intervention is to enhance its value. If it is
also a school, the privilege is twofold. The formal, climatic and
urban qualities of the site encourage the creation of a unique
learning and training environment, the fi rst activity of the child,
and the obligatory task of the adult.
The program (4S+12P+6I) is deployed in plan on a plot with
topography and views and is articulated through a projected and
progressive route, off ering unique scenarios, building personal,
diaphanous and luminous spaces that contribute to elaborate
the memory of childhood. The public teaching model is pushed
to the limit beyond the concept of “cells&bells”, off ering unused
spaces, latent places, unexpected connections, visual escapes,
memory corners, both indoors and outdoors.
The school is treated as the child’s home. It is built from
the constructive honesty where the white cement appears
in diff erent confi gurations, with the rigor of the measure,
the shelter of the environmental concern (external thermal
insulation, ventilation) and the contrasts of the experiences,
simultaneously rough and warm, as the materials used that
are accompanied of a white waiting for its personalization,
of a future to be written.
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[ES] En un emplazamiento privilegiado, el objeto de cualquier intervención es ponerlo en valor, desaparecer. Si además se trata de ubicar una escuela, el privilegio es doble. Las cualidades del lugar, formales, climáticas ...[+]
[ES] En un emplazamiento privilegiado, el objeto de cualquier intervención es ponerlo en valor, desaparecer. Si además se trata de ubicar una escuela, el privilegio es doble. Las cualidades del lugar, formales, climáticas y urbanas, incitan a integrarlas en una idea del aprendizaje y la formación, primera actividad del niño, obligada tarea del adulto. El programa (4S+12P+6I) se extiende en planta sobre una parcela con topografía y vistas y se articula a través de un recorrido proyectado y progresivo, ofreciendo escenarios únicos, construyendo espacios personales, diáfanos y luminosos que contribuyen a elaborar la memoria de la infancia. El modelo público de enseñanza se lleva al límite más allá de los “cells&bells”, ofreciendo espacios sin uso, lugares latentes, conexiones inesperadas, escapadas visuales, rincones del recuerdo, en los espacios interiores y en los exteriores. El colegio se trata como la casa del niño. Se elabora desde la honestidad constructiva donde el cemento blanco aparece en distintas configuraciones, con el rigor de la medida, el abrigo de la preocupación ambiental (SATE, ventilación) y los contrastes de las vivencias, ásperas y cálidas como los materiales empleados que se acompañan de un blanco de luz a la espera de su personalización, de un futuro por escribir.
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