[ES] El objetivo del proyecto es determinar cuáles son los nuevos productos de la empresa más prometedores en función de los criterios definidos y desarrollar elementos de actuación en el mercado para el producto elegido.
El ...[+]
[ES] El objetivo del proyecto es determinar cuáles son los nuevos productos de la empresa más prometedores en función de los criterios definidos y desarrollar elementos de actuación en el mercado para el producto elegido.
El proyecto tendrá una breve introducción sobre la empresa u organización que se estudiará para el proyecto. Una vez contextualizado, se presentarán varias alternativas de nuevos productos que la empresa podría lanzar al mercado. A continuación, se realizará un análisis de mercado que permitirá conocer las condiciones en las que se pretende introducir el nuevo producto en el propio mercado. Por último, se pretende realizar un estudio de introducción en el mercado mediante una simulación de los posibles resultados financieros.
Con todo lo anterior, se concluirá si la introducción de este producto en el mercado es viable para la empresa.
[-]
[EN] The aim of the project is to determine which of the company’s new products are most promising
in terms of defined criteria and developing elements of market actions for the chosen product.
It is important to study ...[+]
[EN] The aim of the project is to determine which of the company’s new products are most promising
in terms of defined criteria and developing elements of market actions for the chosen product.
It is important to study these issues carefully for companies because it is a significant investment
for all types of companies to work on the development of a new product and there is an obvious
risk in the commercialization of new products that must be considered. Therefore, it is important
to approach these issues from a scientific point of view, using the tools available today.
The project will have a brief introduction about the company or organization to be studied for
the project. Once contextualized, several alternatives of new products that the company could
launch on the market will be presented. This will be followed by a market analysis that will allow
us to know the conditions under which the new product is intended to be introduced to the
market itself. Finally, the aim is to carry out a market introduction study through a simulation of
possible financial results.
With all the above, a conclusion will be drawn as to whether the introduction of this product on
the market is viable for the company.
[-]
|